افتتاح فرستنده پرقدرت رادیویی در چابهار

ضرغامی: ملک سلیمان افتخار سینمای ایران است

در نشستی با حضور رئیس سازمان صدا و سیما و چند تن از مدیران رسانه ملی فیلم سینمایی ملک سلیمان نمایش داده شد.
کد خبر: ۳۲۱۹۳۸

در این نشست که کارگردان، تهیه‌کننده و دیگر دست‌اندرکاران این فیلم حضور داشتند، پس از نمایش فیلم ابعاد مختلف محتوایی، هنری و تکنیکی این اثر بررسی شد و سازندگان به پرسش‌های عزت‌الله ضرغامی که ملک سلیمان را افتخار سینمای ایران دانست، پاسخ دادند.

رئیس سازمان صداوسیما استفاده هنرمندانه از منبع فیاض و پربرکت قرآن را موجب سعادت، آگاهی و فرهیختگی همه کسانی دانست که در معرض این نسیم حیات‌بخش روحانی قرار می‌گیرند.

ضرغامی با اشاره به تلاش سازندگان فیلم سینمایی ملک سلیمان در استفاده از فناوری‌های جدید فیلمسازی در جهان افزود: این تلاش که کنار محتوای داستان با پرداخت خوب و هنرمندانه همراه شده، تراز فیلمسازی در کشور را ارتقا داده است. در ادامه این نشست، شهریار بحرانی با تشریح مراحل تولید فیلم سینمایی ملک سلیمان گفت: تلاش کرده‌ایم در این فیلم، شأن و جایگاه قرآن را حفظ کنیم.

وی به مراحل پیش‌تولید این فیلم اشاره کرد و افزود: حساسیت موضوع باعث شد در نگارش فیلمنامه و تهیه مقدمات کار سختگیری‌هایی اعمال کنیم که امیدواریم نتیجه این اقدام، اثری درخور شأن مردم عزیز ایران اسلامی باشد. در فیلم سینمایی ملک سلیمان که آخرین ساخته شهریار بحرانی است، بازیگرانی همچون امین زندگانی، محمود پاک‌نیت، الهام حمیدی و حسین محجوب ایفای نقش می‌کنند. کارگردان این اثر در قسمت اول به موضوع مدیریت الهی حضرت سلیمان و برخورد او با کاهنان دنیاطلب و دفع شیاطین و اجنه پرداخته است و در قسمت دوم موضوعات دیگری از جمله ساخت معبد اورشلیم و داستان ملکه سبا «بلقیس» مطرح می‌شود.

توانمندی در تولید انواع تجهیزات رسانه‌ای

همچنین با حضور رئیس سازمان صداوسیما از فرستنده پرقدرت رادیویی یک مگاواتی فجر چابهار بهره‌برداری شد.

با بهره‌برداری از این فرستنده پرقدرت رادیویی علاوه بر مردم منطقه در داخل کشور امکان دریافت برنامه‌های رادیویی به زبان‌های عربی، پشتو و اردو به صورت 24 ساعته برای ساکنان کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، پاکستان، افغانستان و شبه‌قاره هند فراهم شد.این پروژه مهم رسانه‌ای توسط مهندسین فنی صداوسیما و متخصصان داخلی با هزینه‌ای بالغ بر 35 میلیارد ریال طراحی، ساخت و راه‌اندازی شده است.

رئیس سازمان صداوسیما در مراسم بهره‌برداری از فرستنده پرقدرت رادیویی فجر چابهار با اشاره به توانمندی فنی و مهندسی کشور در تولید انواع تجهیزات رسانه‌ای و سازه‌های فنی گفت: خوشبختانه به همت محققان و مهندسین داخلی نیاز صداوسیما به خارج از کشور برای تامین تجهیزات فنی به حداقل رسیده است.

رئیس رسانه ملی به ایجاد شرایط مطلوب دریافت سیگنال‌های دیجیتال تلویزیونی برای شهروندان تهرانی اشاره کرد و افزود: با تلاش حوزه فنی صداوسیما دریافت تصاویر مطلوب تلویزیونی با استفاده از مبدل‌های آنالوگ به دیجیتال برای تهران فراهم شده است و طی هفته‌های گذشته تهرانی‌ها با دریافت تصاویر دیجیتال که از کیفیت به مراتب بالاتری برخوردار است رضایت‌مندی خود را ابراز داشته‌اند. ضرغامی با قدردانی از متخصصان داخلی و همکاران فنی سازمان در اجرای موفق این پروژه، افزود: عملیات آزمایشی این مبدل‌ها در تهران با موفقیت به پایان رسیدو صداوسیما آماده است این فناوری را در سطح کشور گسترش دهد.رئیس رسانه ملی استقبال مردم از این فناوری را مطلوب توصیف کرد و از مسوولان دیگر استان‌ها خواست با فراهم کردن امکانات و سرمایه‌گذاری لازم، صداوسیما را در اجرای موفق این پروژه در سراسر کشور یاری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها