معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: طرح نصب کنتورهای سه تعرفه به طور همزمان در سطح کشور آغاز شده است و بتدریج کنتورهای مکانیکی 20 میلیون مشترک خانگی با کنتورهای سه تعرفه تعویض خواهد شد. به گزارش ایلنا، محمد بهزاد در خصوص نصب کنتورهای سه تعرفه افزود: کنتورهای سه تعرفه بزودی وارد شبکه برق کشور می‌شود.معاون وزیر نیرو تصریح کرد: نصب کنتورهای هوشمند به صورت پایلوت در بخش‌هایی از کشور در حال انجام است که ویژگی مهم این کنتورها اندازه گیری دقیق میزان مصرف برق در زمان میان‌باری، کم‌باری و پرباری است.وی گفت: نرخ برق مصرفی در زمان پیک مصرف 5‌/‌2 برابر ساعت میان باری است و استفاده کنتورهای سه تعرفه به دلیل کاهش مصرف برق در هنگام ساعت پیک مصرف از نظر اقتصادی برای خانواده‌ها به صرفه است.
کد خبر: ۳۲۱۲۵۸

بهزاد درخصوص اختلاف قیمت نصب کنتورهای سه تعرفه و معمولی افزود: تمهیداتی اتخاذ شده تا هنگام تعویض کنتورهای سه تعرفه با کنتورهای معمولی، مشترکان برق از نظر اقتصادی در تنگنا قرار نگیرند.

معاون وزیر نیرو با بیان این‌که در بودجه مصوب امسال وزارت نیرو، اعتباری افزون بر 120 میلیارد ریال برای تعویض کنتورهای هوشمند درنظر گرفته شده است، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا پایان برنامه پنجم توسعه، تمامی کنتورهای مشترکان برق به کنتورهای هوشمند تبدیل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها