خبرگزاری فارس: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: 80 درصد از سفرهای نوروزی امسال توسط اتومبیل‌های شخصی صورت گرفته است.
کد خبر: ۳۲۰۷۴۰

به گزارش فارس، سید ‌رضا موسوی در مراسم تجلیل از خادمان ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در کشور که امروز در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد با اشاره به نامگذاری سال 89 به سال همت مضاعف و کار مضاعف گفت: ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در کشور از دی سال گذشته برنامه‌های خود را جهت ارائه خدمات و تسهیلات رفاهی ساماندهی کرد و ناظران این ستاد طی یک برنامه‌ریزی 45 روزه به استان‌ها برای نظارت بر اماکن تفریحی، اقامتی و گردشگری اعزام شدند.

وی ادامه داد: 80 درصد از سفرهای نوروزی امسال توسط اتومبیل‌های شخصی صورت گرفته است.

موسوی با بیان اینکه 120 میلیون سفر در ایام تعطیلات سال 89 ثبت شده است، تصریح کرد: طبق تعریف جهانی، گردشگر کسی است که از محل زندگی خود خارج و به هر دلیل به جز کسب درآمد وارد شهر دیگری شود و در آن جا یک شب اقامت داشته باشد؛ بر اساس این تعریف امسال 120 میلیون سفر در سراسر کشور اتفاق افتاده است.

معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تأکید کرد: ثبت این افزایش سفر به خاطر زحمات تمام استاندار‌ها، نهادها و سازمان‌های دولتی مرتبط با ستاد تسهیلات نوروزی در کشور است.

وی به تعداد سفرهای سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: در نوروز 85، 35 میلیون؛ سال 86، 55 میلیون سفر؛ سال 87، 71 میلیون سفر؛ سال 88، 99 میلیون سفر و سال 89، بیش از 120 میلیون سفر انجام شده است که این افزایش نسبت به سال‌های اخیر به دلیل امنیت و امکاناتی است که دولت نهم و دهم برای رفاه حال مسافران نوروزی فراهم کرده است.

موسوی اضافه کرد: در سال‌های قبل، مردم برای سفر از مدت‌ها قبل جهت گرفتن بلیط اتوبوس یا قطار ثبت‌نام می‌کردند یا به زحمت می‌توانستند بلیط تهیه کنند ولی خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌هایی که در دولت نهم و دهم صورت گرفته است، مردم از خدمات بیشتری برای گرفتن بلیط برخوردار شده‌اند.

وی ادامه داد: علاوه بر اماکن زیارتی همچون حرم امام رضا (ع)، حرم حضرت معصومه (س) و شاه‌چراغ در شیراز، 35 میلیون نفر زائر از اماکن زیارتی در سراسر کشور بازدید کرده‌اند که این تعداد زائر به خاطر همکاری دهیاران در شهرستان‌های کشور است.

موسوی افزود: استان‌ مازندران با 11 میلیون مسافر بیشترین آمار مسافران نوروزی را به خود اختصاص داده است.
وی اضافه کرد: استان اصفهان 10 میلیون و 350 هزار مسافر، قم 9 میلیون و 150 هزار نفر، استان مرکزی 86 میلیون و 500 هزار نفر، استان فارس 7 میلیون و 570 هزار مسافر در طول ایام نوروز داشته است.

موسوی ادامه داد: بیشترین رشد سفر در سال 89 به استان سیستان و بلوچستان مربوط است؛ در این استان، رشد سفر 206 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است همچنین استان کهگیلویه و بویر‌احمد 106 درصد رشد سفر در نوروز امسال داشته است.

معاون سازمان گردشگری با اشاره به اینکه در حال حاضر به دلیل داشتن امکانات رفاهی ارزان و مناسب، سفرهای خانوادگی از حالت لوکس و انحصاری خارج شده است و تقریبا تمامی اقشار جامعه می‌توانند به سفر بروند، گفت: در طول ایام تعطیلات نوروز سال 89، 21 میلیون نفر از اماکن تاریخی کشور بازدید کرده‌اند که بیشترین آمار بازدید‌کنندگان مربوط به نمک آب‌رود با 4 میلیون و 900 هزار نفر بازدید‌کننده است.

موسوی تصریح کرد: با توجه به حجم بالای سفرهای نوروزی در امسال، ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی به ستاد تسهیلات سفرهای دائمی تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم را ولی نعمت خود می‌دانیم، ادامه داد: امسال در ایام نوروز روزانه 35 هزار نفر از کاخ سعد‌آباد بازدید کردند و این نشان می‌دهد که در ایام نوروز، تهران نیز همچون سایر شهرها مسافران نوروزی دارد.

موسوی بیان کرد: مردم با مدیریت در سوخت توانستند سفرهای نوروزی خود را به خوبی انجام دهند؛ این سفرهای نوروزی علاوه بر مزایایی که برای خانواده‌ها داشت، باعث رونق اقتصادی در بین اکثر استان‌ها شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها