ابوترابی در بانکوک تاکید کرد:

تاکید ایران بر خلع سلاح هسته‌ای در جهان

رئیس هیئت بین المجالس جمهوری اسلامی ایران در اجلاس بانکوک بر عزم استوار ملت ایران در استفاده صلح آمیز از دانش هسته ای و چرخه سوخت در چارچوب پیمان منع گسترش سلاح های اتمی و خلع سلاح هسته ای جهان بویژه در خاورمیانه و زرادخانه هسته ای اسرائیل تاکید کرد.
کد خبر: ۳۱۸۴۸۰

به گزارش مهر ، محمد حسن ابوترابی فرد ، امروز دوشنبه  به عنوان رئیس هیئت بین المجالس جمهوری اسلامی ایران در صد و بیست و دومین اجلاس اتحادیه بین المجالس که در بانکوک پایتخت تایلند در حال برگزاری است ، سخنرانی کرد.

متن کامل این سخنانی به این شرح است :

بر همه ما لازم است از تمام ظرفیت سیاسی خویش برای پیشبرد صلح و امنیت و ارتقاء مردم سالاری و احترام به رعایت حقوق بشر استفاده نماییم، چالشهای فراروی جوامع انسانی را بشناسیم و در برابر قدرت هایی که با تکیه بر توان نظامی، سیاسی، اقتصادی و رسانه ای خود آزادی، استقلال، تمامیت ارضی، حق تعیین سرنوشت ملتها را مورد تهدید قرار داده اند مواضع جدید و اصولی اتخاذ نماییم.

مجلس شورای اسلامی با الهام از آموزه های قطعی دین مبین اسلام و رهنمود های حیات بخش قرآن کریم و پیامبر اعظم و اهل بیت (طیبین و طاهرین) و اصحاب برگزیده آن حضرت از آغاز تولد مبارک خویش بر این اصول اصرار ورزیده و از تمامی ظرفیت خود در دفاع از حقوق مشروع تمامی ملل و دول قانونی استفاده نموده و با قامتی بلند و برآمده از عقلانیت، دانش، ایمان و معرفت و رویارویی با یکجانبه گرایی، تهدید، و تطمیع نظام سلطه به سرکردگی آمریکا ایستاده و حرکت پرشتاب و قانونمند در چارچوب اصول زیر را در دستور کار خود قرار داده است.

1. طرح اندیشه حیاتی و ارزش های معنوی اسلام و نظام های اجتماعی مبتنی بر آن به عنوان تفکری حیات آفرین، امیدزا و مترقی که زمینه احیای خود باوری، خود گرایی، علم محوری، انسان دوستی، ستم ستیزی، عدالت گستری و در یک کلمه خدا پرستی را در جوامع انسانی فراهم می آورد و بیداری جهانی اسلام دستاورد عظیم آن است.

2. تلاش برای تبیین، تحکیم و گسترش مبانی مردم سالاری برآمده از ایمان و معرفت و حضور موثر و تعیین کننده مردم در عرصه تصمیم سازی و شکل گیری نهادها و نظامهای سیاسی و اداره جوامع بشری

3. اعتقاد به ضرورت تولید علم و تبدیل دانش به فناوری و استفاده از تمامی ظرفیتهای علمی برای توسعه جوامع بشری و رویاروی با استفاده ابزاری از دانش و ایجاد شکاف و تنش بین ملتهای شمال و جنوب

4. تحقیر نظام سلطه و استکبار جهانی و شکستن ابهت پوشالی آن و مبارزه قطعی با یکجانبه گرایی و زیاده خواهی آمریکا

5. دفاع از حق مشروع آوارگان فلسطین در بازگشت به سرزمین خود و تعیین سرنوشت سیاسی فلسطین به دست مردم فلسطین از هر آئیین و کیش و جهانی نمودن مبارزه با رژیم اشغالگر قدس

6. استفاده از تمام ظرفیت جهان اسلام و تمامی ملل و دول قاره کهن آسیا برای اعتلای جایگاه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این قاره بزرگ در هزاره سوم

همکاران ارجمند

اجازه دهید در این اجلاس بزرگ و محترم به نمایندگی از سوی ملت شریف ایران اظهار دارم که نظام سلطه و قدرتهای بزرگ از همه ظرفیت و توان خویش در جهت تضعیف موقعیت ژئو پلتیک و ژئو استراتژیک ایران با تحمیل بحرانهای فرسایشی و بر هم زدن امنیت داخلی، کاهش توانایی های اقتصادی و مالی، اعمال فشارها و تهدیدها و تحریمهای مستمر و ممانعت از دستیابی جمهوری اسلامی ایران به فناوری های نوین استفاده نموده است. ملت هوشمند و مقتدر ایران با رصد این توطئه ها و دسیسه ها در چارچوب مقررات و قوانین بین المللی با تکیه بر اراده برآمده از ایمان و متکی بر اندیشه خود در مسیر افزایش اقتدار سیاسی، علمی ، اقتصادی، دفاعی و امنیتی خود و تحکیم پیوند استوار خویش با ملل و دول آزادیخواه جهان در آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکای لاتین گام برداشته است.

عزم استوار ملت ایران در استفاده صلح آمیز از دانش هسته ای و چرخه سوخت در چارچوب پیمان منع گسترش سلاحهای اتمی و خلع سلاح هسته ای جهان بویژه در خاورمیانه و زرادخانه هسته ای اسرائیل از این اعتقاد راسخ الهام گرفته است.

در پایان بار دیگر از طرف خود و هیئت همراه مراتب قدردانی و تشکر خود را از مدیریت شایسته این اجلاس ابراز می نمایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها