در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
معمولا رانندگان خودروهای سنگین چگونه از کم باد بودن لاستیکها مطلع میشوند؟
در خودروهای سنگین با توجه به وجود تعداد زیاد لاستیکها راننده معمولا براحتی از افت فشار آنها مطلع نمیشود و به همین دلیل در طول رانندگی، راننده مرتب مجبور به پیاده شدن و کنترل فشار باد لاستیکهاست که این کار نیز اغلب به صورت تجربی انجام میشود.
همیشه این کار قابل اطمینان است؟
متاسفانه نه! گاهی اوقات رانندگان از کم باد بودن لاستیکها مطلع نمیشوند. همین مساله باعث ترکیدن لاستیکهای مجاور لاستیک کم باد به دلیل فشار بیشازحد میشود.
بنابراین کارکرد دستگاه شما به چه شکل است؟
دستگاه کنترل هوشمند باد روی والف تمام لاستیکهای خودروها نصب میشود و در هر ثانیه یک بار فشار باد لاستیکها را اندازهگیری کرده، عدد حاصل را به وسیله فرستنده رادیویی به نمایشگر دیجیتال داخل کابین راننده ارسال میکند.
عملکرد نمایشگر چگونه است؟
نمایشگر دیجیتال با توجه به تنظیمات اولیه متناسب با شرایط آب و هوایی وضعیت باد لاستیکها را به راننده اطلاع میدهد و در صورت افت فشار هشدار میدهد تا برای رفع مشکل اقدام کند.
مزایای این سامانه چیست؟
ارزان بودن کیت دستگاه، جلوگیری از ساییدگی و دوپلهشدن لاستیکها و مصرف اضافی سوخت، جلوگیری از تحمیل هزینه اضافی از خرابی لاستیکها به راننده با توجه به قیمت بالای لاستیک خودروهای سنگین و در نهایت جلوگیری از ترکیدن لاستیکها و به بار آمدن خسارت زیاد مالی و جانی از جمله این مزیتهاست.
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به ایران مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک نماینده مجلس:
علی برکه از رهبران حماس در گفتوگو با «جامجم»:
گفتوگوی «جامجم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر
یک کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با جام جم آنلاین: