فرانسه قصد دارد 250 هزار دانشجوی خارجی فعلی در این کشور را تا سال 2020 به 750 هزار نفر افزایش دهد و با دانشگاه های آمریکا رقابت کند.
کد خبر: ۳۱۶۹۳۴

روزنامه لوفیگارو نوشت: «بین سال های 2000 تا 2015 تعداد دانشجویان کشورهای مختلف جهان به 100 تا 200 میلیون نفر خواهند رسید. مدارس فرانسه تلاش زیادی دارند بخش قابل ملاحظه ای از دانشجویان مذکور را که بیشتر از قاره آسیا خواهند بود جذب کنند.»

برخی معتقدند اکنون که خانواده های متوسط آسیایی و افریقایی حاضرند مبالغی را برای تحصیل فرزندان خود در کشورهای انگلیسی زبان هزینه کنند چنان چه برای دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در فرانسه نیز کمک هزینه هایی در نظر گرفته شود، درآمدهای فرانسه از محل تحصیلات دانشجویان خارجی تا 5 میلیارد یورو در سال افزایش خواهد یافت ولی هنوز دولت فرانسه با این کار موافقت نکرده است.

از سوی دیگر برخی معتقدند که در نظام آموزشی عالی فرانسه، آموزش به سبک فرانسوی از ارزش خاصی برخوردار می باشد و بهتر است بیشتر روی آن کار شود. برای بهره برداری از آموزش های عالی دانشجویان خارجی که حاضرند هزینه های آن را بپردازند نیز باید به دنبال ایجاد و ساخت دانشگاه های فرانسوی در خارج از خاک فرانسه بود. این همان کاری که چینی ها و هندی حال قویا آن را دنبال می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها