با افزایش 15درصدی برای‌سال 89 تعیین شد

حداقل دستمزد کارگران 303 هزار تومان

شورای عالی کار حداقل افزایش دستمزد کارگران برای سال آینده را 15 درصد تصویب کرد که بر همین اساس حداقل دستمزد از 263 هزار و 500 تومان سال جاری به 303 هزار و 48 تومان افزایش یافت.
کد خبر: ۳۱۶۸۲۶

محمد سلیم بهرامی ،عضو شورای عالی کار در گفتگو با مهر با اشاره به جلسه چند ساعته شورای عالی کار که امروز شنبه در وزارت کار و امور اجتماعی برگزار شد، گفت: در این جلسه نمایندگان دولت، کارگران و کارفرمایان توافق کردند که حداقل دستمزد سال آینده کارگران 15 درصد افزایش یابد.

محمد سلیم بهرامی افزود: براساس توافق اعضای شورای عالی کار، افزایش دستمزد سایر سطوح 7 درصد ترکیبی تعیین شد، ضمن اینکه روزانه 701 تومان به دستمزد آنان افزوده خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این جلسه توافق شد پایه سنوات نیز از 125 تومان در روز برای مشمول طبقه بندی مشاغل به 200 تومان در سال آینده افزایش یابد.

عضو شورای عالی کار همچنین از افزایش بن کارگری از 10 به 20 هزار تومان برای سال آینده خبر داد.

در جلسه امروز شورای عالی کار چه گذشت؟

عضو شورای عالی کار اعلام کرد دولت، کارگران و کارفرمایان در پایان جلسه امروز این شورا تعیین حداقل مزد سال آینده صورتجلسه نهایی را امضا کردند.

ولی الله صالحی در گفتگو با مهر درباره افزایش 15 درصدی حداقل دستمزد سال آینده کارگران، گفت: در هر صورت نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت در جلسه امروز عصر خود توانستند به اجماع برسند و دستمزد سال آینده را 15 درصد، سایر سطوح را 7 درصد و کمک هزینه خواروبار را نیز 100 درصد افزایش دهند.

عضو شورای عالی کار اظهار داشت: کارفرمایان در سالجاری تصمیم به افزایش دستمزد 89 کارگران نداشتند و بر ثابت ماندن و حتی کاهش آن بر اساس نرخ تورم 11.3 درصدی اعلامی بانک مرکزی اصرار داشتند ولی در نهایت افزایش 15 درصدی را پذیرفتند.

صالحی ادامه داد: با توجه به افزایشی که حاصل شد کارگران از وضعیت خود رضایت کامل ندارند ولی این افزایش شاید بتواند به بخشی از مشکلات واقعی نبودن دستمزدهای آنها کمک کند. ولی در هر حال بر موضوعات مختلفی بحث و بررسی شده است.

وی خاطر نشان کرد: سعی کردیم بر اساس ماده 41 قانون کار حرکت کنیم و معیشت خانوار و نرخ تورم را به صورت ترکیبی در نظر بگیریم. به صورت کلی بحث هدفمند کردن یارانه ها در سال آینده و همچنین بازتوزیع یارانه ها نیز در جلسات مطرح شد و همگان تصدیق کردند که باید شرایط دریافت یارانه ها برای کارگران فراهم شود.

این مقام مسئول کارگری افزود: اگر دولت بتواند همه کارگران را مشمول دریافت یارانه کند از این طریق می توان امیدوار بود که بخش دیگری از مشکلات آنها جبران شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها