وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با تصویب بودجه، عملیات ساخت مراکز فرهنگی و هنری از جمله10موزه هنرهای معاصر به زودی در استان های مختلف کشور آغاز می شود.
کد خبر: ۳۱۵۲۱۱

سید محمد حسینی در حاشیه دیدار از دومین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در گفتگو با واحد مرکزی خبر  افزود: با آغاز عملیات اجرایی این موزه ها،‌ نخستین گام ها برای افزایش بناها و مراکز فرهنگی که یکی از خواست های به حق هنرمندان شهرستانی است، برداشته می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: با توجه به رویکرد دولت دهم و افزایش اعتبارات فرهنگی، برنامه های ویژه ای برای گسترش فعالیت ها و بناهای فرهنگی بویژه در نقاط محروم تدارک دیده شده است.

وی گفت: ‌قرار است بخشی از این بناها در اختیار هنرمندان قرار گیرد تا از طریق تشکیل انجمن های فرهنگی و هنری، فعالیت های صنفی خود را افزایش دهند.

حسینی گفت: آثار هنرمندان ما از جمله هنرمندان بی ادعای شهرستانی ما از استانداردهای بالایی برخوردار و در برخی حوزه ها حتی در عرصه های جهانی بی بدیل است.

وی افزود: در دیدار با رایزنان فرهنگی و نشست امروز با سفرای جمهوری اسلامی ایران، برای حضور جدی تر هنرمندان متعهد کشورمان در نمایشگاه های اختصاصی و عمومی و جشنواره های بین المللی گفتگوی موثری شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:‌ سفرا نیز گرایش زیادی برای همکاری در این برنامه داشتند و امیدوارم هر چه سریع تر با همکاری و برنامه ریزی مشترک، شاهد حضور پررنگ تر آثار تجسمی ایران در عرصه های مختلف هنری جهان باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها