این‌که به خاطر خرید و فروش سوالات، امتحانی را باطل کنید، منصفانه است، اما این‌که تاریخ امتحان مجدد را 2 هفته بعد اعلام کنید و در این مدت، اخبار ضد و نقیضی اعلام کنید که خبرنگاران هم در انتخاب خبر درست تردید داشته باشند،منصفانه نیست.
کد خبر: ۳۱۴۷۹۰

طی 2 روز گذشته در خصوص تعداد دستگیرشدگان متخلفان این آزمون، چند گونه خبر در خبرگزاری‌ها منتشر شده است.خبری از دادستان تهران اعلام می‌کرد 7 نفر از متخلفان آزمون دستیاری دستگیر شده‌اند و خبری دیگر به نقل از مدیر کل دفتر وزارتی وزارت بهداشت از دستگیری 6 نفر خبر می‌داد.

اما رئیس کمیسیون آموزش مجلس از دستگیری 30 نفر خبر می‌دهد.

علی عباسپور تهرانی می‌گوید: سؤالات آزمون دستیاری امسال بالای 100 میلیون تومان هم فروخته شده است،در حالی که روزهای اول اعلام ابطال این آزمون از سوی مسوولان وزارت بهداشت اعلام شد فقط 25 سوال به مبلغ 10میلیون فروخته شده است.

البته رئیس کمیسیون آموزش مجلس اطلاعاتش را به نقل از جلسه‌ای که در این کمیسیون و با حضور وزیر بهداشت انجام شده ، ارائه کرده است.

او می‌گوید: بر اساس گزارش وزیر بهداشت، 30 نفر اعضای اصلی تخلف در آزمون دستیاری امسال - که شامل خریدار و فروشنده سؤالات این آزمون بودند - شناسایی و بازداشت شده‌اند و دستگاه‌های مربوطه مشغول بازجویی از آنها هستند و بررسی ابعاد تخلفات ادامه دارد. البته در گزارش وزیر اعلام نشد، چند نفر از این افراد کارمند وزارت بهداشت بودند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در همین خبر سعی کرده است داوطلبان را در خصوص امنیت آزمون مجدد مطمئن کند و می‌گوید: وزیر بهداشت اعلام کرد، سیستم برگزاری آزمون دستیاری امسال هم از نظر ساختار و هم از نظر نیروی انسانی و طراحی سؤالات کاملاً تغییر کرده است.سیستم کاملاً مکانیزه شده و اصلاحات هم از نظر سخت افزاری و هم نرم افزاری انجام شده است.

او ادامه می‌دهد: وحید دستجردی با اعلام این گزارش به مجلس اطمینان داد که آزمون جدید دستیاری در 13 اسفند در کمال سلامت و امنیت برگزار خواهد شد و با وجود زمان کوتاهی که تا برگزاری آزمون جدید وجود دارد، امنیت کامل بر امتحان حاکم خواهد بود و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

آزمون دستیاری، آزمونی است که طی آن پزشکان عمومی برای ورود به یکی از 24 رشته تخصص پزشکی در کشور با هم رقابت می‌کنند.

در آزمون دستیاری امسال - که 29 بهمن برگزار شد - حدود 16 هزار و 600 پزشک عمومی در 35 حوزه آزمون با هم رقابت کردند و قرار بود حدود 1700 نفر آنان قبول شوند اما پس از برگزاری آزمون مشخص شد که تعدادی از سؤالات این آزمون قبل از امتحان لو رفته و به همین علت، ‌وزیر بهداشت دستور ابطال آزمون و برگزاری مجدد آن را صادر کرد.

مستوره برادران نصیری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها