50 دختر دم بخت در دام خلبان قلابی

گروه حوادث: خلبان قلابی که با تغییر چهره و خواستگاری از دختران جوان آنها را فریب داده و پول و طلاهایشان را به سرقت می‌برد، دستگیر شد و به 50 فقره سرقت اعتراف کرد. به گزارش «جام‌جم»، مرداد ماه امسال دختری به شعبه هشتم بازپرسی دادسرای ناحیه یک تهران رفت و از مرد خلبانی شکایت کرد.
کد خبر: ۳۱۲۶۰۵

وی در اظهاراتش به بازپرس روستا گفت: هفته قبل از دانشگاه محل تحصیلم در شمال تهران خارج شدم و به سمت چهارراه پارک‌وی حرکت کردم تا با تاکسی به خانه بازگردم.

وی افزود: در خیابان منتظر تاکسی بودم که مردی با لباس خلبانی به من نزدیک شد و نشانی محله‌ای را از من سوال کرد. پس از راهنمایی وی، او از من تشکر کرد و شماره تلفن همراهش را به من داد و خواست اگر در جستجوی کار هستم، با او تماس بگیرم که پذیرفتم و به این ترتیب ارتباطمان شکل گرفت.

شاکی ادامه داد: چند مرتبه دیگر مرد خلبان را که مدرس زبان انگلیسی بود، در پارک‌های شمال تهران ملاقات کردم. در جریان این ملاقات‌ها، او بیان کرد والدینش سال‌ها قبل فوت کرده‌اند و دیگر اعضای خانواده‌اش هم پس از ازدواج به خارج از کشور رفته‌اند و آنجا زندگی می‌کنند. او عنوان کرد به من علاقه‌مند شده و تصمیم گرفته با من ازدواج کند. من هم فریب حرف‌هایش را خوردم و به خواستگاری‌اش پاسخ مثبت دادم. در آخرین ملاقات او به من گفت پول یکی از دوستانش را در ترمینال به سرقت برده‌اند و او بناچار پول‌هایش را به وی قرض داده و پولی برای خرید کالایی که سفارش داده، ندارد. او از من خواست، پولی به وی به صورت قرض پرداخت کنم.

شاکی اضافه کرد: روز حادثه مبلغی پول و طلا به ارزش یک میلیون و 500 هزار تومان به مرد خلبان دادم و قرار شد او روز دیگر قرض مرا بپردازد که به یکباره ناپدید شد.

شکایت یکی پس از دیگری

با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات ماموران پایگاه یکم آگاهی تهران در این زمینه آغاز شد و چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهم صورت گرفت. در حالی که تحقیقات برای یافتن متهم فراری ادامه داشت، دختران جوان دیگری هم به مرکز پلیس مراجعه و شکایت‌های مشابهی را ارائه کردند.

ماموران در بررسی از پرونده شاکیان پی بردند که شیوه‌های سرقت باهم مشابهت دارد ولی تصاویر رایانه‌ای خلبان قلابی باهم مطابقت ندارد. تحقیقات در این زمینه ادامه داشت تا این که دی ماه امسال دختری جوان به پایگاه یکم آگاهی تهران رفت و با ارائه شکایتی مشابه، اطلاعات جدیدی را در اختیار ماموران قرار داد.

فرار متهم از آرایشگاه

وی در اظهاراتش به پلیس گفت: 10 روز قبل در دام خلبان قلابی که خواستگارم بود، افتادم و او پول و طلاهایم را به سرقت برد. پس از ناپدید شدن وی، به جستجویش پرداختم تا این که روز گذشته، در یکی از محله‌های شمالی تهران خلبان قلابی را دیدم که از یک آرایشگاه مردانه خارج شد. داد وفریاد راه انداختم و برای دستگیری‌اش از مردم کمک خواستم که او به یکباره در شلوغی شهر ناپدید شد. با به دست آمدن این اطلاعات، ماموران به یقین رسیدند که خلبان قلابی با تغییر چهره از دختران سرقت کرده است. به این ترتیب، پاتوق‌های احتمالی او را تحت نظر قرار دادند تا این که هفته گذشته ماموران پایگاه یکم آگاهی تهران که یکی از پاتوق‌های متهم فراری در حوالی میرداماد تهران را تحت نظر قرار داده بودند، متوجه مردی شدند که از یک آرایشگاه مردانه خارج شد. ماموران با مشکوک شدن به وی، تصاویر رایانه‌ای از متهم فراری را با او مطابقت دادند که معلوم شد، وی همان متهم تحت تعقیب پلیس است. بنابراین با هماهنگی قضایی او را دستگیر کردند و به مرکز پلیس انتقال دادند.

مرد جوان در بازجویی‌های پلیسی ادعا کرد به اشتباه دستگیر شده و از دختران جوان سرقت نکرده است.

با توجه به انکار متهم، ماموران از شاکیان خواستند در مواجهه با متهم، او را شناسایی کنند، که به این ترتیب خلبان قلابی از سوی مالباختگان شناسایی شد. مرد شیاد در بازجویی‌های بعدی به فریب دختران جوان و سرقت از آنان اعتراف کرد.

اعتراف به فریب و سرقت از 50 دختر جوان

متهم پرونده در اظهاراتش به پلیس گفت: متاهل و صاحب یک فرزند هستم و در خانه پدری به همراه مادرم در شمال تهران زندگی می‌کنم. از 2 سال قبل که بیکار شدم، تصمیم گرفتم با فریب دختران به بهانه ازدواج از آنها سرقت و اخاذی کنم.

در شمال تهران با پوشیدن لباس خلبانی تردد می‌کردم و پس از شناسایی و ارتباط دوستی با دختران جوان، با ادعای این‌که مدرس زبان و خلبان هستم، آنها را به بهانه ازدواج و ادامه زندگی در کشورهای اروپایی فریب می‌دادم و در جریان این ارتباط از آنها به بهانه‌های مختلف پول و طلا قرض می‌گرفتم و فرار می‌کردم و تاکنون با فریب50 دختر، 100 میلیون تومان به دست آورده‌ام و هر بار پس از مراجعه به آرایشگاه‌های مختلف چهره‌ام را تغییر می‌دادم تا پلیس ردی از من پیدا نکند.

سرهنگ اکبرپور رئیس پایگاه یکم آگاهی تهران در این باره به خبرنگار ما گفت: با اعتراف متهم به50 فقره سرقت از دختران جوان و فریب آنها، وی اکنون در بازدشت به سر می‌برد و تحقیقات از وی برای افشای دیگر اتهاماتش ادامه دارد.

بنابر این گزارش، تصویر متهم با دستور قضایی بازپرس روستا رئیس شعبه هشتم دادسرای ناحیه یک تهران بدون پوشاندن چهره در روزنامه‌ چاپ می‌شود تا چنانچه افراد دیگری از وی شکایت دارند به دادسرا یا مرکز پلیس مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها