فروزان نژاد خبر داد:

پایان بیسوادی در 58 روستای هرمزگان

مدیرکل نهضت سوادآموزی استان هرمزگان در جشن شکرگزاری پایان بیسوادی 4 روستای شهرستان جاسک، پایان بیسوادی در 58 روستای استان هرمزگان را اعلام کرد.
کد خبر: ۳۱۲۵۵۹

به گزارش مهر ، حجت الاسلام فروزان نژاد فاصله درصد با سوادی استان هرمزگان را با کشور تنها 2 درصد عنوان کرد و افزود: در سال های گذشته درصد سواد کشور 46 و استان هرمزگان 32 درصد بوده است که با همت آموزش یاران نهضت سوادآموزی هم اکنون 12 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به بیسوادی 37 درصد مردم روستاهای شهرستان جاسک گفت: در بین شهرستانهای استان هرمزگان شهرستان جاسک وضعیت مناسبی ندارد ولی از امروز با ریشه کن کردن بیسوادی در چهار روستای این شهرستان برای دیگر روستاهای آن نیز برنامه ریزی کرده ایم.

مدیرکل نهضت سوادآموزی استان هرمزگان  مهمترین مشکل نهضت سواد آموزی را حاضر نشدن بیسوادان در کلاسهای درس عنوان کرد و افزود: بیسوادی لکه سیاهی در کارنامه نظام جمهوری اسلامی است که برای پاک کردن آن? کمک تمامی دستگاه های فرهنگی الزامیست.

وی از بالا رفتن فعالیت کلاس های نهضت سطح استان خبر داد و تصریح کرد: نهضت سواد آموزی استان هرمزگان قصد دارد از سال آینده ریشه کن کردن بیسوادی را به صورت شهرستانی اعلام کند.

در پایان این مراسم از 48 نفر آموزش یار شهرستان جاسک تقدیر و تشکر شده و از طرف نهضت سواد آموزی استان مبلغ 50 هزار تومان به هرکدام از آنها  اهدا شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها