براده‌ها

نمایشنامه‌خوانی تئاتر مقاومت

جام‌جم: انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس هفتمین دوره‌ نمایشنامه‌خوانی تئاتر مقاومت را با خوانش 6 متن، از اول تا ششم اسفند برگزار می‌کند.نمایشنامه‌های «تجاوز، امداد، فراموشی»، «در حال کندن پوست پیاز»، «30/6/59»، «وداع سبز»، «در قالب‌های تمام قد» و«یوسف، یوزف، جوزپه» به مدت یک هفته در مرکز فرهنگی اسوه خوانده خواهد شد.
کد خبر: ۳۱۲۳۳۷

انتشار گزید‌ه‌ای از شعر جهان به فارسی

ایسنا: گزیده‌ای از شعر شاعران جهان به زبان فارسی منتشر شد. این گزیده با نام «راز گل سرخ» با ترجمه نسترن نصرت‌زادگان از سوی انتشارات پلک به چاپ رسیده است. «راز گل سرخ» دربرگیرنده‌ شعر‌هایی از شاعران مختلف جهان است که از زبان انگلیسی ترجمه شده و با مقدمه‌ اسماعیل آذر همراه است. از جمله‌ شاعرانی که از آنها در این مجموعه، شعر ارائه شده است، به امیلی دیکنسون، امیلی برونته، تی. اس. الیوت و شکسپیر می‌توان اشاره کرد.

رمان‌های رمانتیک انگلیس معرفی می‌شوند

ایسنا: نامزدهای نهایی جایزه‌ بهترین کتاب رمانتیک سال 2009 انگلیس معرفی شدند. انجمن نویسندگان آثار رمانتیک که برگزارکننده‌ تنها جایزه‌ ادبی انگلیس برای انتخاب بهترین اثر رمانتیک سال این کشور است، 6 کتاب را به‌عنوان نامزدهای نهایی این جایزه معرفی کرد.

ایتالیایی‌ها خوانندگان آثار مستور می‌شوند

مهر: یک ناشر ایتالیایی بزودی تعدادی از آثار مصطفی مستور را منتشر می‌کند. «استخوان خوک و دست‌های جذامی» و «روی ماه خداوند را ببوس» نخستین کتاب‌های این نویسنده خواهد بود که در ایتالیا منتشر می‌شود.

سرود رسمی شورای کتاب کودک

مهر: سرود شورای کتاب کودک دوم اسفندماه طنین‌انداز می‌شود. آهنگساز این سرود امین رامین و ترانه آن از سروده‌های جمال‌الدین اکرمی است که بند نخست شعر از عناصر طبیعت سخن می‌گوید، در بند دوم پرواز خیال و آگاهی از رمز و راز این جهان برای کودکان امکان‌پذیر می‌شود و در بند سوم مخاطب به همراهی با این پرواز جمعی بر بال کتاب در شورای کتاب کودک فراخوانده‌ می‌شود.

تئاتر مولوی از فردا کارش را از سر می‌گیرد

جام‌جم: تالار مولوی برنامه اجراهای خود را فردا از سر می‌گیرد و میزبان 3 نمایش «آنچه می‌خواستم درباره‌ دانتون بدانم...» به کارگردانی میلاد اکبرنژاد، «حیات‌النفوس» کار ماندانا انصاری و «شرق غزل» از مهدی مکاری می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها