پیشنهاد 4 ترمه شدن دانشگاه‌ها

نه مجلس خبر دارد، نه وزارت علوم

گروه جامعه: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان این ‌که با 4 ترمه شدن دانشگاه‌ها مخالفم، گفت: 4 ترمه شدن دانشگاه‌ها برای وضعیت علمی و آموزشی کشور مناسب نیست و به وزارت علوم توصیه می‌کنم با این موضوع مخالفت کند. علی عباسپور با اشاره به حضور معاون آموزشی وزارت علوم در کمیسیون درباره موضوع 4 ترمه شدن دانشگاه‌ها، به ایسنا گفت: معاون آموزشی وزارت علوم در جلسه کمیسیون با اظهار بی‌اطلاعی از موضوع 4 ترمه شدن دانشگاه‌ها اعلام کرد، وزارت علوم با 4 کوارتری شدن دانشگاه مخالف بوده و اعتقاد بر این است که نظام آموزشی دانشگاه‌ها باید به همین صورت نیمسالی باقی بماند.
کد خبر: ۳۱۱۳۳۶

نماینده مردم تهران در خانه ملت با بیان این‌که موضوع 4 ترمه شدن دانشگاه‌ها به طور جدی مطرح نیست، ادامه داد: علی‌رغم این‌ که موضوع مذکور هنوز جدی نیست، در نظر داریم مخالفت خود را طی یک نامه کتبی به وزارت علوم ابلاغ کنیم. نظر ما این است که وزارت علوم دست به چنین حرکتی نزند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات تاکید کرد: کمیسیون از پروژه‌ها و برنامه‌های خوب و موثر وزارت علوم حمایت می‌کند؛ اما اگر قرار باشد وزارت علوم موضوعی را مصوب کند که براساس منطق نباشد جلوی آن را براساس قانون می‌گیرد، به همین دلیل اگر مرجعی بر 4 ترمه شدن دانشگاه‌ها پافشاری کند، نهایتا مجلس این اختیار را دارد که جلوی آن را بگیرد و سیستم آموزشی کشور را در مجلس تصویب کند.عباسپور درباره آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها از نیمه شهریورماه نیز گفت: این موضوع خیلی احتیاج به قانون ندارد، البته عنوان می‌شود که در مجلس مصوبه‌ای وجود دارد مبنی بر این‌ که سال تحصیلی از اول مهر آغاز شود، اما این قانون ناظر بر آموزش و پرورش است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها