نجات زمین از شر شهاب ‌سنگ‌ها

در سال 2001 توسط فضاپیمای گالیله عکسی از یک شهاب‌سنگ به نام 243ida گرفته شد. دانشمندان روسی بسرعت جلسه‌ای محرمانه به منظور ایجاد طرحی برای نجات زمین از یک برخورد احتمالی فاجعه‌انگیز با یک شهاب ‌سنگ غول‌پیکر در 36 سال بعد تشکیل دادند.
کد خبر: ۳۱۰۹۲۱

آناتولی پرمینوف به رادیو صدای روسیه گفت: قرار است مجددا دانشمندان طی جلسات محرمانه و تشکیل شورای فنی مهندسی بررسی کنند تا متوجه شوند به منظور جلوگیری از برخورد شهاب آپوفیس به سیاره زمین در سال 2036 چه کاری می‌توان انجام داد، چرا که ما درباره زندگی و حیات انسان‌ها صحبت می‌کنیم.

پرمنیوف معتقد است صرف میلیون‌ها دلار برای ایجاد سیستم جلوگیری از برخورد، بهتر از این است که دست روی دست بگذاریم و منتظر باشیم این اتفاق بیفتد و صدها‌هزار انسان کشته شوند.

قطر شهاب‌سنگ آپوفیس چیزی حدود 350 متر است و طبق گزارش خبرگزاری ریانووستی، چنانچه این شهاب‌سنگ هنگام گذشتن از کنار زمین در سال 2036 به زمین برخورد کند صحرای جدید دیگری به اندازه وسعت کشور فرانسه روی سیاره زمین به وجود خواهد آمد.

طرح جامع جلوگیری از این برخورد ممکن است طرحی بین‌المللی با شرکت متخصصان هوافضای روسیه، اروپا، آمریکا و چین باشد. یک گزینه می‌تواند ساخت وسیله فضایی جدید فقط به منظور منحرف کردن مسیر آپوفیس و عبور بی‌خطر آن از کنار زمین باشد.البته امکان یک انفجار هسته‌ای وجود نخواهد داشت و هر اتفاقی که بیفتد براساس قوانین فیزیک خواهد بود و ما همه این قوانین را آزمایش می‌کنیم.

براساس محاسبات جدید انجام شده توسط ناسا روی مسیر حرکت آپوفیس امکان این رویارویی خطرناک در سال 2036 بسیار کاهش یافته است.

محاسبات انجام گرفته براساس روش‌های الگوریتمیک و اطلاعات جدید ثبت شده نشان می‌دهد احتمال برخورد آپوفیس به زمین در 13 آوریل 2036 از یک در 45 هزار به 4 در یک میلیون کاهش یافته است. به گزارش ریا‌نووستی این شهابسنگ در سال 2036 از فاصله 30 هزار کیلومتری زمین عبور می‌کند.

مترجم: آتنا حسن‌آبادی 
منبع: Physorg

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها