گروه اقتصاد: معاون وزیر بازرگانی گفت: برای تنظیم بازار شب عید، گوشت قرمز گرم در اختیار تعاونی‌های کارگری و کارمندی قرار می‌گیرد تا در ایام پایانی سال توزیع شود.
کد خبر: ۳۱۰۸۴۰

به گزارش مهر، محمدصادق مفتح در حاشیه جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری 300 نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در ایام پایانی سال در سراسر کشور گفت: همچنین ذخیره‌سازی سیب و پرتقال برای تامین نیاز مردم در ایام نوروز 89 از شهریورماه انجام شده و در حال برنامه‌ریزی برای توزیع مناسب آن نیز هستیم.وی افزود: وزارت بازرگانی برنامه‌ریزی‌هایی برای تشدید بازرسی و نظارت در ایام پایانی سال صورت داده تا بتوان جلوی هر گونه سوءاستفاده را گرفت و با متخلفان برخورد کرد.وی تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته میان وزارتخانه‌های بازرگانی و جهاد کشاورزی، برنامه‌ریزی برای توزیع گوشت گرم قرمز در دستور کار قرار گرفته است.به گفته مفتح با همکاری اصناف نیز دام سنگین از پاکستان و دام سبک از قزاقستان وارد می‌شود که با ذبح آن در کشور، گوشت گرم در اختیار مردم قرار می‌گیرد. ضمن این‌که امسال بین تعاونی‌های کارگری و کارمندی، گوشت گرم قرمز توزیع می‌شود.وی اظهار کرد: درباره گوشت مرغ نیز اقدامات موثری انجام شده که به نظر می‌رسد با توجه به جوجه‌ریزی مطلوبی که صورت گرفته، در خصوص تنظیم بازار اقلام پروتئینی مشکلی نداشته باشیم.

پیش‌بینی کاهش چشمگیر قیمت گوشت

در همین حال رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: پیش‌بینی ما این است که در ایام عید نوروز، قیمت گوشت قرمز کاهش چشمگیری داشته باشد.

به گزارش ایسنا، مجتبی نوروزی در یک نشست مطبوعاتی با بیان این‌که در مطالعه علمی کشورهای مختلف واردات دام زنده براساس استانداردهای بین‌المللی صورت گرفته است، ادامه داد: هفته گذشته به منظور تسهیل واردات گوشت قرمز به داخل کشور، دیداری با وزیر کشاورزی و رئیس دامپزشکی برزیل داشتیم و تصمیمات مناسبی در این دیدار گرفته شد که با اجرایی شدن آن، قیمت گوشت منجمد کاهش چشمگیری می‌یابد. وی افزود: امیدواریم با رعایت شرایط بهداشتی و قرنطینه‌ای و تسهیل واردات گوشت در ایام عید نوروز قیمت تمام شده را پایین بیاوریم که البته این اقدامات از هفته گذشته آغاز شده و هفته آینده عملیاتی خواهد شد و تاثیر آن را در بازار خواهیم دید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها