اعلام شرایط خرید و فروش پارکینگ در تهران

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تاکید بر الزام تامین پارکینگ در ساختمان‌ها با کاربری‌های مختلف گفت: براساس طرح جامع جدید شهر تهران، انتقال سند پارکینگ در چارچوب قانون بلامانع است.
کد خبر: ۳۱۰۶۴۱

به گزارش ایسنا، هیربد معصومی افزود: طبق قانون مصوب طرح جامع شهر تهران، تامین همه پارکینگ‌های مورد نیاز در تمامی کاربری‌ها برای همه ساختمان‌ها در همان ساختمان یا در پارکینگ‌های مشاع با فاصله حداکثر250 متر الزامی است.

وی تصریح کرد: برمبنای دستورالعمل سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، تفکیک املاک با کاربری پارکینگ، به پارکینگ‌های متعدد و نقل و انتقال هریک از سند‌های آن برابر با گواهی پایان کارشهرداری بلامانع است.

معصومی اضافه کرد: مالکانی که پارکینگ کافی به ازای هر ساختمان ندارند، ترجیحا باید حداکثر تا شعاع 250 متری ملک خود برای تامین پارکینگ اقدام کنند؛ درغیر این صورت با پرداخت بهای کسری پارکینگ از سوی مالکان، شهرداری موظف می‌شود با مشارکت شهروندان نسبت به احداث پارکینگ عمومی در نقاط مورد نیاز اقدام یا بخش خصوصی را ترغیب به سرمایه‌گذاری در این بخش کند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران همچنین درباره تامین پارکینگ واحد‌های تجاری و اداری تصریح کرد: با توجه به بررسی و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته براساس سند توسعه شهر تهران، در طرح جدید پیشنهاد شده برای واحدهای تجاری به ازای هر100 مترمربع بنای مفید بین 8 تا 10 واحد پارکینگ و در واحدهای با کاربری اداری 4 تا 5 پارکینگ تامین شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها