اسدالله عباسی نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در حالی معتقد است که طرح تغییر نظام آموزشی نیازی به مصوبه مجلس ندارد که رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات نسبت به ارسال طرح به شورایعالی انقلاب فرهنگی معترض است.
کد خبر: ۳۰۳۴۰۳

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: براساس بند دو ماده شش اساسنامه شورای عالی انقلاب فرهنگی ، تغییر نظام آموزشی باید به تصویب یکی از دو نهاد مرجع قانونگذار یعنی مجلس یا خود این شورا برسد.

طرح تغییر نظام آموزشی به دو دوره 6 ساله اواخر آذرماه با حضور دکتر احمدی نژاد رئیس شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب این شورا رسید اما به دنبال آن برخی از نمایندگان مجلس همچون دکتر عباسپور رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات نسبت به ارسال طرح به شورایعالی انقلاب فرهنگی و عدم ابلاغ آن به مجلس برای تصویب نهایی اعتراض کردند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: قرار است این طرح پس از تصویب در شورایعالی انقلاب فرهنگی به مجلس ارسال شود اما امکان تغییر آن توسط نمایندگان مجلس وجود ندارد.

عباسی درباره علت مخالفت برخی از نمایندگان مجلس نسبت به ارسال طرح به شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: دلیل این انتقادها و مخالفتها را نمی دانم چون طبق قانون ، شورایعالی انقلاب فرهنگی می تواند مرجع نهایی تصمیم گیری در این خصوص باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها