رئیس جمهوری پس از پایان ارائه گزارش عملکرد برنامه سوم به مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور بازرسان سازمان انرژی اتمی و احتمال سفر البرادعی به تهران ، گفت : ما مذاکره می کنیم
کد خبر: ۳۰۲۷۹
، اما مسائل مربوط به امنیت و منافع ملی و حیثیت کشور را فدای بعضی ملاحظات سیاسی نخواهیم کرد ؛ چرا که در این صورت ملت از ما نخواهد گذشت . سید محمد خاتمی اظهار داشت : اگر مسائل مورد نظر ما پذیرفته شود ، ما برای امضای پروتکل الحاقی مشکلی نخواهیم داشت ، چنانچه در حال حاضر هم بیش از N P T با آژانس همکاری کرده و بخشهای مهمی از پروتکل الحاقی را داوطلبانه اجرا کرده ایم . خاتمی با اشاره به مسائل عامی که دنیای اسلام در شرایط کنونی با آن روبه روست و در اجلاس روزهای آتی سازمان کنفرانس اسلامی مطرح خواهد شد، گفت : ما پیشنهادهایی برای صدور قطعنامه ای که در آن حق مسلم ایران به رسمیت شناخته شود ، داریم و امیدواریم در این زمینه موفق شویم . رئیس جمهوری از اعطای جایزه صلح نوبل به خانم شیرین عبادی ابراز خرسندی کرد و گفت : هیچ انسانی نیست که از موفقیت هموطنش خوشحال نشود و من نیز از این که یک هموطن ما موفقیتی کسب کرد، خرسندم . به گزارش خبرگزاری فارس وی افزود: جایزه صلح نوبل خیلی مهم نیست ، اما بخش ادبیات و علمی آن مهم است ، چرا که جایزه صلح نوبل همیشه تحت تاثیر مسائل سیاسی است ، اما جوایز آن در بخش ادبیات و علمی براساس معیارهای علمی و منطقی است . خاتمی تاکید کرد: اهدای جایزه صلح نوبل کاملا سیاسی است . کما این که پیش از ایشان افرادی نظیر انورسادات ، اسحاق رابین و شیمون پرز هم گرفته اند. آیا این افراد به دنبال صلح بودند؛ رئیس جمهوری در پاسخ به پرسشهای خبرنگاران افزود: البته خانم عبادی خانواده مسلمانی دارد و امیدوارم وی کاملا به منافع جهان اسلام و ایران توجه داشته باشد و به هیچ وجه اجازه ندهد از این موقعیت به دست آمده سوء استفاده شود. خبرنگاری از رئیس جمهوری دوباره پرسید: آیا واقعا جایزه صلح نوبل مهم نیست؛ رئیس جمهوری گفت : نه اصلا مهم نیست .

درخواست اتحادیه اروپایی
ایران بازرسی های غافلگیرانه را بپذیرد

اتحادیه اروپایی روز گذشته با ابراز نگرانی از تهران خواست بی هیچ قید و شرطی بازرسی های به اصطلاح غافلگیرانه سازمان ملل متحد را از تاسیسات هسته ای خود بپذیرد. به گزارش خبرگزاری فارس ، فرانکو فراتینی ، وزیر امور خارجه ایتالیا که کشورش ریاست دوره ای اتحادیه اروپایی را به عهده دارد ، در حاشیه نشست وزیران امور خارجه اتحادیه اروپایی در لوکزامبورگ در اظهاراتی خطاب به خبرنگاران گفت : ما دعوت فوری خود را از تهران برای امضای بی قید و شرط پروتکل الحاقی معاهده منع تکثیر تکرار می کنیم . جک استراو ، وزیر امور خارجه انگلیس نیز با اشاره به روند همکاری های تهران و آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد: اتحادیه اروپایی کماکان از اجتناب تهران از همکاری کامل با آژانس عمیقا احساس نگرانی می کند.

صالحی: چیزی برای پنهان کردن از آژانس نداریم

علی اکبر صالحی ، با تکذیب این خبر که ایران پایگاه هسته ای اش را از چشم آژانس بین المللی انرژی اتمی پنهان کرده است ، گفت : ما چیزی برای پنهان کردن از آژانس نداریم . به گزارش ایسنا ، نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی ، درگفتگو با خبرگزاری رویتر و با اشاره به ادعای سازمان منافقین مبنی بر پنهان کردن پایگاه هسته ای ایران از دید بازرسان آژانس اظهار کرد: این اطلاعات کاملا بی اساس است . یکی از اعضای منافقین روز گذشته ادعا کرده بود ، ایران یک پایگاه اتمی مخفی ، نزدیک اصفهان دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها