نتایج یک تحقیق نشان داد

الکل عامل ابتلا به سرطان سینه

تحقیقات وزارت بهداشت ژاپن نشان می دهد زنانی که در مصرف مشروبات الکلی زیاده روی می کنند 75 درصد بیشتر از زنانی که از نوشیدن آن خودداری می کنند به سرطان سینه مبتلا می شوند.
کد خبر: ۳۰۲۳۷۳

به گزارش آسیاویژن به نقل از شبکه تلویزیونی ان اچ کی ژاپن، تحقیقات وزارت بهداشت ژاپن در یک بازه زمانی سیزده ساله بر روی پنجاه هزار زن چهل تا شصت ساله انجام گرفت.

نتایج این تحقیقات نشان داد میزان ابتلا به سرطان سینه از هر یکصد نفر در گروهی که مشروبات الکلی مصرف نمی کردند نود و چهار صدم درصد بود در حالیکه میزان ابتلا در گروهی که بیش از هفت فنجان مخصوص ژاپنی یا چهارده لیوان مشروب در هفته می نوشیدند دو و یک دهم درصد از هر صد نفر گزارش شد.

گروه تحقیقاتی نتیجه گرفت که میزان ابتلا به سرطان سینه در گروهی که میزان مصرف الکل بالاست 75 درصد بیشتر از گروهی است که الکل مصرف نمی کنند.

این در حالی است که این تحقیقات تفاوتی بین میزان خطر ابتلای کسانی که کمتر مشروب می نوشند و کسانی که اصلا مشروب نمی نوشند نشان نمی دهد.

موتوکی ایواساکی مدیر تیم پژوهشی مرکز ملی سرطان ژاپن گفت: رابطه بین مصرف الکل و ابتلا به سرطان تاکنون کاملا مشخص نشده است اما آنچه مسلم است این است که مصرف زیاد مشروبات الکلی خطر ابتلا به بیماریها را در فرد افزایش می دهد.

واحدمرکزی خبر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها