دزد حرفه‌ای خودروی مادرزنش را هم دزدید

مردی که با تبانی خواهرزاده‌اش، به سرقت خودروهای پژو و فروش آنها با مدارک جعلی در تهران اقدام می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۲۹۹۷۹۸

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران درباره دستگیری این متهمان به «جام‌جم» گفت: از چندی پیش، شکایت‌های مشابهی در اختیار ماموران پایگاه دوم آگاهی تهران قرار می‌گرفت، مبنی بر این که شاکیان وقتی خودروهای پژو خود را مقابل اماکن تفریحی، تجاری یا بیمارستان‌‌های پایتخت پارک کرده‌اند، هنگام بازگشت از این مراکز، متوجه به سرقت رفتن خودروهایشان شده‌اند.

با افزایش این شکایت‌ها، تحقیقات ویژه‌ای از سوی ماموران پایگاه دوم آگاهی تهران در این خصوص صورت گرفت تا این که معلوم شد یک دزد سابقه‌دار به نام علی که بتازگی از زندان آزاد شده، در سرقت‌های خودرو نقش داشته است.

با مشخص شدن این موضوع، پاتوق‌‌های این متهم زیر نظر گرفته شد تا این که هفته گذشته، این مرد و خواهرزاده‌اش مصطفی که با یک دستگاه خودروی پژو به مرکز تعویض پلا‌ک خودروی تهران مراجعه کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند و 15 میلیون تومان به همراه یک دستگاه خودروی مسروقه از آنها کشف و ضبط شد.

سرهنگ محمدیان ادامه داد: با انتقال این دو مرد به مرکز پلیس، معلوم شد آنها دایی و خواهرزاده بوده و از متهمان سابقه‌دار هستند.

2 مرد سارق در بازجویی‌ها به سرقت‌های متعددی اعتراف کردند.

اعتراف به سرقت

مصطفی متهم به سرقت در اظهاراتش به پلیس گفت: پس از آزادی از زندان، از دایی‌ام خواستم دوباره سرقت‌های خودرو را شروع کنیم، بنابراین با یک دستگاه خودروی مسروقه‌ای که از سرقت‌های قبلی در اختیارمان بود، در شهر می‌گشتیم و خودروهای پژو و خودروهای گرانبهای دیگر را که مقابل مراکز خرید، پارک‌ها یا بیمارستان‌ها پارک شده بودند، شناسایی می‌کردیم و پس از دور شدن مالکان از خودروها با تبانی دایی‌ام خودروها را به سرقت می‌بردیم و پس از سند و نمره کردن، با مدارک جعلی در دفترخانه‌ای در بهارستان، هر یک را به مبلغ 15 میلیون تومان می‌فروختیم و حتی قبل از دستگیری هم خودروی دیگری را فروخته بودیم.

متهم به سرقت ادامه داد: به خاطر اختلاف‌هایی که با مادرزنم داشتم، تصمیم گرفتم از او انتقام بگیرم و برای این کار، نقشه سرقت خودروی وی را طراحی کردم و آن شب همراه اعضای خانواده به عنوان مهمان به خانه آنها رفتیم و در فرصتی مناسب، سوئیچ خودرو را سرقت و آن را از پنجره به خیابان پرتاب کردم و دایی‌ام با برداشتن سوئیچ، آن را سرقت کرد و پس از چند روز، آن را با مدارک جعلی فروختیم.

بنا بر این گزارش، به دنبال اعتراف متهم، همدست او هم به همکاری با وی اعتراف کرد.

متهمان با قرار قانونی از سوی بازپرس قیصری در شعبه ششم دادسرای جنایی تهران، روانه بازداشتگاه پلیس شدند و تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها