سینما 2009

درباره الی نماینده ایران در جایزه گلدن گلوب

مهر: فیلم سینمایی درباره الی به کارگردانی اصغر فرهادی تنها نماینده سینمای ایران در میان 69 فیلم حاضر در بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان جایزه گلدن گلوب است. فیلیپ برگ، رئیس انجمن رسانه‌های خارجی هالیوود اسامی 69 فیلم برگزیده را برای رقابت در رشته بهترین فیلم خارجی‌زبان شصت و هفتمین دوره مراسم اهدای جوایز معتبر گلدن گلوب اعلام کرد که نماینده سینمای ایران در اسکار هشتاد و دوم یکی از فیلم‌های برگزیده است.
کد خبر: ۲۹۹۵۵۶

کامرون فیلم اکشن می‌سازد

ایسنا: جیمز کامرون خالق آثاری چون تایتانیک و آواتار براساس فیلمنامه‌ای از شان سلرنو یک اکشن علمی تخیلی می‌سازد. بنابر اعلام ورایتی، حضور جیمز کامرون در این فیلم حماسی و علمی تخیلی فعلا در مقام تهیه‌کننده قطعی شده است.داستان این فیلم با نگاهی به «هفت سامورایی» اثر آکیرا کورو ساوا روایت خواهد شد. گروهی از مردم جهان در صدد مقابله با تعدادی از بیگانگان هستند که از سیارات دیگر به کره زمین آمده‌اند.

فرمان‌آرا، رئیس هیات داوران جشنواره فیلم دبی

مهر: بهمن فرمان‌آرا به ریاست هیات داوران جایزه مهر فیلم‌های بلند آسیا آفریقا در جشنواره فیلم دبی برگزیده شد که ششمین دوره آن 9 تا 16 دسامبر برگزار می‌شود.

ششمین جشنواره فیلم دبی با نمایش فیلم سینمایی 9 به کارگردانی راب مارشال و بازی دانیل دی لوئیس، ماریون کوتیار، پنه‌لوپه کروز، نیکول کیدمن، جودی دنج و... آغاز شد و روز 16 دسامبر با نمایش فیلم سینمایی آواتار به کارگردانی جیمز کامرون به پایان می‌رسد.

تقدیر از استیون اسپیلبرگ

ایسنا: جایزه ویژه انجمن تدوینگران صدای هالیوود به استیون اسپیلبرگ، کارگردان سرشناس برنده اسکار اعطا خواهد شد. به گزارش ورایتی، علاقه اسپیلبرگ به درهم‌آمیختن فناوری‌های صوتی و صدابرداری در فیلم‌هایش مورد تحسین قرار گرفته است. این جایزه روز 20 فوریه سال آینده طی مراسم ویژه‌ای در پنجاه‌وهفتمین مراسم سالانه اعطای جوایز حلقه طلایی در لس‌آنجلس به اسپیلبرگ اعطا می‌شود. «گزارش اقلیت»، «آرواره‌ها»، «E.T» ، «نجات سرجوخه ‌رایان» و «فهرست شیندلر» از جمله آثار برجسته اسپیلبرگ در زمینه استفاده از فناوری‌های صدابرداری یاد شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها