رئیس سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد:

آمادگی برای صدور کارت ملی هوشمند

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: لازمه روند تکاملی استفاده از کد ملی ، صدور کارت ملی هوشمند است.
کد خبر: ۲۹۹۲۱۱

به گزارش واحدمرکزی خبر،محمد ناظمی اردکانی که پیش از ظهر امروز به عنوان نخستین سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران سخن می گفت، افزود: مطالعات مربوط به کارت ملی هوشمند انجام شده است و در صورت تامین اعتبارات می توانیم در یکی از استان ها به صورت نمونه برای شهروندان این نوع کارت را صادر و سپس به سراسر کشور تعمیم دهیم.

وی که به مناسبت نود و سومین سالگرد فعالیت سازمان ثبت سخن می گفت، تاکید کرد: کارت ملی هوشمند، کلید ورود به دولت الکترونیک است.

ناظمی اردکانی با بیان اینکه در حال حاضر هر ایرانی تعداد بسیاری کارت را برای انجام کارهای روزانه خود حمل می کند، گفت: کارت ملی هوشمند می تواند جایگزین این کارت ها شود، اما این امر منوط به آن است که همه دستگاه ها نیز زیرساخت های لازم را فراهم کنند.

رئیس سازمان ثبت کشور ماموریت اصلی این سازمان را تنظیم و صدور اسناد هویت و ملیت برای ایرانیان در کشور و جهان بیان کرد و افزود: اطلاعات هر سند هویتی که به صورت اسناد سجلی و کارت شناسایی صادر می شود، برای پایگاه داده های سازمان ثبت ارسال می شود.

ناظمی اردکانی همچنین خبرداد: ظرفیت نرم افزاری سازمان ثبت 15 ترابایت است که از طریق 500 اداره در سراسر کشور تغذیه می شود و امکان 5 هزارارتباط (تراکنش) اطلاعاتی را در ثانیه دارد.

وی یکی از فایده های تنظیم اسناد هویت را امکان رصد آماری جمعیتی کشور و آمارهای خاص همچون میزان ازدواج و طلاق خواند و افزود: همه دستگاه های ملی که برای برنامه ریزی های توسعه ای به این آمار احتیاج داشته باشند، می توانند از طریق سازمان ثبت به آن دسترسی داشته باشند.

رئیس سازمان ثبت با بیان اینکه برنامه هایی برای توسعه بنیه علمی و فنی این سازمان در دست پیگیری است، گفت: این برنامه ها برای مکانیزه سازی فرآیند های اجرایی سازمان ثبت ، ارایه خدمات متنوع ثبتی به صورت الکترونیکی و غیرحضوری ، ایجاد آرشیو الکترونیکی از بیش از 100 میلیون سند ایرانیان و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و دولتی برای توسعه فعالیت های ثبتی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها