هنگام بازدید از راه های غرب استان مازندران اعلا‌م شد

وزیر راه : طبیعت جاده چالوس را تخریب نمی کنیم

ساری - خبرگزاری مهر: وزیر راه و ترابری با اشاره به طبیعت زیبای جاده کندوان، اظهار کرد : باید به این محور تفریحی و گردشگری به عنوان یک موزه طبیعی و گردشگری نگریسته شود و هرگز نباید فعالیت‌های عمرانی باعث تخریب این همه زیبایی شود. حمید بهبهانی در بازدید از راه‌های غرب مازندران در چالوس خاطرنشان کرد: هر گونه دستکاری در این جاده موجب تخریب طبیعت می‌شود و به محیط زیست صدمه می‌زند.
کد خبر: ۲۹۸۹۱۱

وی به طرح‌های راهسازی در حوزه مازندران اشاره و اظهار کرد: راه های حوزه مازندران نظیر آزادراه تهران - شمال و هراز حداقل تا سه سال آینده پایان می‌یابد.

بهبهانی خاطرنشان کرد: عملیات راهسازی در جاده هراز با حدود 25 پیمانکار در دست اجراست و احتمالا سه سال آینده این طرح پایان می‌یابد.

وزیر راه و ترابری بیان کرد: آزاد راه تهران شمال از دیگر طرح‌های اجرایی در حوزه شمال و استان مازندران است که قطعه اول آن تا سه سال دیگر به بهره برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: قطعه چهارم این طرح نیز حداکثر تا سال 90 بهره‌برداری می‌شود ضمن این که و تکمیل این طرح در کاهش بار ترافیک راه‌های استان تاثیرگذار است.

این سخنان وزیر راه و ترابری در حالی اعلام شده است که وضعیت پروژه‌های عمرانی بزرگی چون بزرگراه تهران شمال و حتی عبور جاده از جنگل ابر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد بزرگراه تهران شمال که از سال 73 تاکنون به درازا کشیده شده و همچنان در فازهای اولیه به‌سر می‌برد یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های مناقشه‌انگیز است که چندی پیش وزیر راه از آن به عنوان نحس‌ترین پروژه یاد کرد. هر چند که جدیدا بهبهانی ابراز امیدواری کرد قطعه اول این پروژه تا سه سال آینده به بهره برداری برسد .

عبور جاده از جنگل ابر شاهرود نیز چندی پیش یکی از تیترهای اصلی اغلب رسانه‌های کشور بود که جنجال و سروصدای بسیاری به پا کرد و سپس بامعلوم شدن این نکته که این پروژه مصوبه هیات دولت است به نوعی سروصداها خوابید.

وزیر راه نیز هفته گذشته ضمن تایید عبور جاده از این جنگل، آن را تخریب‌کننده محیط زیست ندانست و ادعا کرد که با احداث این جاده هیچ درختی قطع نخواهد شد.به گفته بهبهانی، جاده الموت - قزوین به تنکابن نیز از دیگر طرح‌های در دست اقدام است که از حدود 10 هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی مازندران نیمی از آنها در غرب این استان است.

وزیر راه و ترابری همچنین در بازدید از پل سردآبرود که چندی پیش براثر برخورد کامیون تخریب شد، عنوان کرد: در حال حاضر چهار قطعه ریل برای ساخت پل موقت در این مکان آماده شده تا بزودی نصب می‌شود.

پل سردآبرود در ابتدای کمربندی چالوس به تنکابن واقع است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها