بانک جهانی بررسی کرد:

تعاونی‌ها راهکار حل مباحث امنیت غذا و توسعه روستایی

گروه اقتصاد: سازمان ملل در حال حاضر در پی بازشناخت تعاونی‌ها در جهان به عنوان بخشی از راه حل مباحث امنیت غذا و توسعه روستایی است. به گزارش ایرنا، بانک جهانی در سال 2008 در گزارش «توسعه جهان» خود از تعاونی‌ها به عنوان موسسه‌ای برای توسعه کارآمدی بخش کشاورزی نام برد.
کد خبر: ۲۹۸۵۶۴

در این گزارش،‌ توانایی تعاونی‌ها به عنوان تشکل‌های تولیدی مشارکتی برای بهره‌برداری از فرصت‌های تازه و مبارزه با تهدیدها به رسمیت شناخته شد و در نتیجه از آن زمان به بعد علاقه‌ای تازه به مشارکت تعاونی‌ها و شناخت این توانمندی در سازمان ملل به وجود آمده است.

اکنون در بحث بحران غذا تعاونی‌ها بار دیگر به عنوان بخشی از راه‌حل در این زمینه مدنظر قرار گرفته‌اند.

نماینده سازمان ملل چندی پیش در همایش «اثرات بحران غذا و کار در شأن انسان» که از سوی سازمان بین‌المللی کار برگزار شد، تاکید کرد: تعاونی‌ها نقش ارزنده‌ای در پیشبرد امنیت پایدار غذا ایفا می‌کنند.

نماینده برنامه جهانی غذا نیز در این همایش به حمایت این سازمان از تعاونی‌ها برای ارتقای تولید و دسترسی بیشتر به غذا به شکل محلی از طریق برنامه «خرید برای توسعه» اشاره کرد. در این زمینه آژانس‌های سازمان ملل از جمله سازمان بین‌المللی کار و سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد(فائو) به منظور ترویج تعاونی‌ها به عنوان راهی برای یاری کشاورزان توجه بیشتری به تعاونی‌ها داشته تا نه‌تنها میزان تولید افزایش یابد، بلکه دسترسی به بازارها بیشتر شده و توسعه روستایی به طور عام تسریع شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها