گروه ورزش - رضا پورعالی: هرچند بیش از یک میلیون شرکت کننده در مسابقه نظرسنجی برنامه نود، به عنوان یک جامعه آماری قابل اعتنا، عبدالصمد مرفاوی را اصلی‌ترین عامل ناکامی‌های اخیر استقلال در لیگ برتر معرفی کردند، اما این مربی همچنان مورد حمایت هیات مدیره باشگاه قرار دارد. محمدسعید نفریه که این روزها در غیاب امیررضا واعظی آشتیانی، به عنوان سرپرست موقت استقلال، بالاترین مقام اجرایی آبی‌های تهران به شمار می‌رود، دیروز شایعه برکناری مرفاوی به دلیل کسب نتایج ضعیف را رد کرد و با اطمینان کامل گفت او همچنان سرمربی استقلال خواهد بود و تاپایان فصل با قدرتبه کار خود ادامه می‌دهد. نفریه با بیان این‌که این چند باخت، دلیلی بر اخراج مرفاوی نخواهد بود، افزود: این مربی کماکان با قدرت به فعالیت خود در جمع آبی‌پوشان ادامه خواهد داد و مطمئن هستیم با حمایت‌های هیات مدیره در دور برگشت نتایج قابل قبولی کسب خواهد کرد.
کد خبر: ۲۹۸۰۴۳

با وجود این حمایت‌ها، خود مرفاوی بهتر از هر کس دیگری از دشوار بودن مسیری که پیش رویش قرار دارد، مطلع است. او که تا اینجای کار اشتباهات داوری را دلیل اصلی نتایج اخیر استقلال برشمرده است، اگر نتواند در یکی دو بازی آینده، آبی‌ها را از بحران بوجود آمده خارج کند، شاید دیگر نتواند از واژه «اشتباهات داوری» به عنوان توجیهی برای دفاع از عملکردش در این فصل استفاده کند.

در چنین شرایطی آبی‌ها باید خود را برای بازی با سپاهان، آن‌هم در فولادشهر آماده کنند. قلعه‌نویی که در این بازی علاوه بر تداوم صدرنشینی، انگیزه‌های زیادی نیز برای جبران شکست بازی رفت دارد، می‌گوید: «طبیعی است که نسبت به بازی اول 180 درجه تغییر کرده‌ایم. بازیکنان هم کامل‌تر شده‌اند. ضمن این‌که شناخت من از بازیکنان و شناخت آنها از من بیشتر شده است. خوشبختانه تمامی بازیکنان را در اختیار داریم و وضعیت‌مان برای این بازی نسبت به بازی رفت کاملا متفاوت است.»

تمامی این مسائل در کنار فاصله 7 امتیازی سپاهان با استقلال، شرایط این بازی را برای آبی‌ها دشوارتر می‌کند. شاید به همین خاطر هم مرفاوی حریف شنبه را تیمی قابل احترام می‌داند که از قدرت بالایی نیز برخوردار است. مرفاوی در کنار این صحبتها حرف‌های دیگری هم زده است که شاید در روز بازی با سپاهان گریبانگیر او و شاگردانش شود. سرمربی استقلال در فاصله چند روز مانده به جدال حساس آنها با سپاهان، طلایی‌پوشان اصفهانی را به جانب‌داری داوران متهم کرد.

به هر حال ازنگاه محمد سعید نفریه هم دیدار با سپاهان از آن جهت مهم است که استقلالی‌ها می‌خواهند موفقیت‌های خود را با پیروزی در این بازی آغاز کنند، اما هیچ معلوم نیست اگر نتیجه‌ای غیراز پیروزی آبی‌ها در این بازی رقم بخورد، چه سرنوشتی در انتظار کادر فنی این تیم و شخص مرفاوی باشد.

مظلومی تکذیب کرد

طی روزهای گذشته شایعات زیادی مبنی بر حضور پرویز مظلومی در استقلال شنیده شد، اما خود مظلومی با وجود جدایی از مس،‌ باز هم این شایعه را تکذیب می‌کند. او در این باره می‌گوید: «از مس بیرون نیامده‌ام که بروم جای صمد را بگیرم. چرا من باید بروم روی نیمکت تیمی بنشینم که سرمربی دارد؟ مرفاوی دارد کارش را می‌کند و به نظر من نباید او را تخریب کرد. متاسفانه در ایران همه نتیجه‌گرا هستند و به جنبه‌های دیگر فوتبال اهمیت نمی‌دهند. نمی‌گویم از هیچ تیمی پیشنهاد ندارم، اما فعلا بایدصبر کنم تا ببینم در روز‌های آینده چه اتفاقاتی می‌افتد. مطمئن باشید من مربی‌ای نیستم که روی زمین بمانم»!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها