چهره‌های از قلم افتاده

هادی عقیلی

ملاک‌های انتخاب بهترین بازیکن سال آسیا از سوی فدراسیون فوتبال آسیا کمی عجیب و غریب است. البته شکی نیست که از نامزد شدن عقیلی برای دریافت این جایزه باید خوشحال بود اما دور از انصاف است که با وجود بازیکن‌های خیلی خوبی که در سطح آسیا در این یک‌سال درخشیده‌اند، عقیلی را بهترین بازیکن سال آسیا بدانیم. این قضیه وقتی خنده‌دارتر می‌شود که بفهمیم فدراسیون فوتبال ایران هم نامزد بهترین فدراسیون بوده است و همین کافی است تا متوجه بشویم که زیاد روی ملاک‌های فدراسیون آسیا نباید حساب کرد.
کد خبر: ۲۹۷۸۹۳

دا

بالاخره نویسنده کتاب «دا» توانست برنده خوش شانس کتاب سال جلال شود. خوش شانس از آن جهات که این جایزه خلاف دیگر جوایز ادبی شامل 110 سکه می‌شود که این روزها با توجه به بالا رفتن قیمت سکه رقم قابل توجهی می‌شود! این کتاب البته در بخش خاطره‌نگاری صاحب این جایزه شد چرا که جایزه جلال برای دومین سال در بخش ادبیات داستانی هیچ برگزیده‌ای نداشت. کتاب خاطرات سیده زهرا حسینی است که سیده اعظم حسینی آن را نوشته است. البته واضح است که جایزه از آن نویسنده است

رافا بنیتس

3 سال پیش وقتی لیورپول در ورزشگاه استامبول توانست 3 گل‌خورده از آث‌میلان را جبران کند و بازی باخته را در فینال جام قهرمانان ببرد، سرمربی اسپانیایی این تیم محبوب‌ترین آدم بندر لیورپول بود. او دوباره توانسته بود تیم پرافتخار انگلیسی را احیا کند و به سطح اول فوتبال اروپا بازگرداند. اما درست 3 سال بعد و در هفته گذشته او یکی از منفورترین افراد حاضر در همین شهر بود. بنیتس حتی با وجود ستاره‌های بی‌شمارش نتوانست از مرحله گروهی لیگ قهرمانان صعود کند تا اولین قربانی لیگ قهرمانان اروپا قهرمان 3 سال پیش همین لیگ باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها