شوراها به جایگاه اصلی خود نرسیده اند

تبریز - خبرنگار جام‌جم: فعالیت‌های 10 ساله شوراها نشان داده اصلاح قانون شوراها نه تنها روند فعالیت شوراها را آسان نکرده بلکه در اغلب موارد به عاملی بازدارنده برای فعالیت‌ها تبدیل شده‌است. منافی، رئیس شورای اسلامی آذربایجان شرقی در نشست هم اندیشی شوراهای اسلامی 5 استان شمالغرب کشور در تبریز با بیان این مطلب گفت: یکی از مشکلات اصلی شوراهای اسلامی شهر و روستا محدودیتی است که بر اساس قوانین و آیین‌نامه‌ها برای آنها ایجاد شده است.
کد خبر: ۲۹۷۸۶۲

وی افزود: علی‌رغم این‌که 10 سال از فعالیت شوراها در کشور می‌گذرد هنوز که هنوز است شوراها جایگاه اصلی و واقعی موجود در قانون اساسی را به دست نیاورده‌اند.

منافی در ادامه با تاکید بر ضرورت بازنگری در قانون شوراها گفت: اعضای شوراهای اسلامی در نشست‌های منطقه‌ای نقطه نظرات کارشناسی خود را برای این تغییر جمع‌بندی کرده و در اختیار شورای عالی استان‌ها قرار می‌دهند تا بزودی طرح اصلاح قانون شوراها از طریق شورای عالی استان‌ها به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.وی افزود: بزرگ‌ترین معضل شوراها نوع نگرش جامعه نسبت به این نهاد است، چرا که هنوز در جامعه نگرشی مبتنی بر ظرفیت‌ها نسبت به شوراها وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها