لاریجانی در آمل:

برای تثبیت خود دیگران را تخریب نکنیم

رئیس مجلس شورای اسلامی که امروز پنجشنبه به آمل سفر کرده است، با تاکید بر لزوم وحدت در کشور و بیان این نکته که نباید برای تثبیت خود، دیگران را تخریب کنیم، گفت: ان شاء الله همه مسئولین با درک درست از شرایط راه وحدت را دنبال کنند که این به نفع کشور است.
کد خبر: ۲۹۷۷۱۸

به گزارش خبرگزاری مهر از آمل، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر خود به این شهرستان با حضور در مراسم یادبود شهدای نیروی انتظامی طی سخنانی به مسئله وحدت در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: همه کسانی که دل در گرو این ملت دارند و به آرمانهای شهدا باور و به مقوله ولایت به معنای درست آن توجه دارند باید به این نکته بیندیشند که هیچ کشوری در مسائل مهم بدون رهبر نتوانسته جلو برود.

وی افزود: تضاد درست کردن در کشور ساده است، اما وحدت ساده نیست. تخریب کردن ساده است، اما عزت دیگران را داشتن مهم است. ما نباید برای تثبیت خود دیگران را تخریب کنیم .

لاریجانی با تاکید بر سخنان رهبر معظم انقلاب در خودداری از تخریب دیگران خاطرنشان کرد: کلید موفقیت در کشور این است که نگذاریم عده‌ای سوء استفاده کرده و با چند پاره کردن ملت آنان را مقابل هم قرار دهند.

وی گفت: ما حدود 30 سال تجربه داریم و صد سال است که از دوران مشروطه گذشته است هر زمان ملت ما یکپارچگی داشت و با مرجعیت در یک تراز بود، استبداد داخلی بیگانگان نتوانستند کاری از پیش ببرند، اما زمانی که وحدت و روحانیت را کنار گذاشتند شکاف در کشور ایجاد شد و بیگانگان تعدی کردند و نتوانستند در مقابل استبداد راهها را شفاف کنیم. این گذشته تاریخی ماست و در شرایط امروز دسایس زیادی برای اختلاف مردم و تفرقه بین مسئولان و تزریق نگاههای بدبینانه وجود دارد.

لاریجانی با تاکید بر لزوم نقد منصفانه از اقدامات مسئولین تصریح کرد: هیچ کدام از مسئولان نمی‌گویند که نباید مورد نقد قرار گیرند، چه بسا اگر این نقد اصولی باشد به نفع کشور است.

وی گفت: مهم این است فتنه گری وتخریب ایجاد نشود و مردم را چند دسته نکنند این موردی است که انسان احساس می کند شگردهایی برای اهداف خاص دنبال می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر کسی گفتار و بیانی دارد و دنبال تخریب دیگران است که متاسفانه عده ای دنبال این هستند، این به نفع منافع ملی نیست، ممکن است حرفها و قلم کسی فضا را متشنج کند، اما در فضای غبارآلود زیستن همواره آن طور که می خواهند نیست و دیگران از این فضا استفاده می کنند کما اینکه استفاده کردند.

لاریجانی گفت: در فضایی که مشوه است، باید به موارد اصولی که راه ولایت، قانون اساسی و مرجعیت است تمسک داشت.

رئیس مجلس ابراز امیدواری کرد همه مسئولان با درک درست از شرایط  راه وحدت را دنبال کنند که این به نفع کشور است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها