روزهای بحرانی استقلال با صمد مرفاوی

گروه ورزش: استقلال که تعطیلات نیم فصل را به واسطه شکست مقابل راه‌آهن با بحران آغاز کرده بود، حالا در آغار نیم‌فصل دوم نیز شرایطی نه چندان مطلوبی را تجربه می‌کند؛ شرایط که نشات گرفته از شکست 3 بر 2 این تیم مقابل پیکان است. البته پرسپولیس که از قدیم‌الایام در روزهای بحرانی و خوب با آبی‌ها قیاس می‌شده است نیز، این روزها حال و روز خوشی ندارد، اما مشخصا در این یک مورد خاص، شرایط استقلال به مراتب بحرانی‌تر از پرسپولیس است. آبی‌‌ها 3 بازی از 4 بازی اخیر خود را واگذار کرده‌اند و در 7 بازی گذشته نیز تنها یک بار برنده شده‌اند!
کد خبر: ۲۹۷۶۳۴

غلامحسین مظلومی، مدیر فنی استقلال در بیان دلایل از دست رفتن 16 امتیاز با ارزش در 7 بازی گذشته‌، درک نکردن دستورات تفهیم شده سرمربی از سوی بازیکنان را مهم‌ترین مشکل می‌داند، البته اشاره‌ای هم به مصدومان تیم ‌می‌کند: «مصدومیت‌ جباری، کوشکی، سیدصالحی، روانخواه و رینالدو باعث شده دست مربیان برای تعویض خالی باشد.»

اما به این نتایج دور از ذهن، باید وجود اختلاف در کادر فنی را نیز اضافه کرد. سایت گل با استناد به اظهارنظر برخی نزدیکان باشگاه استقلال، از قهر مرفاوی و دستیارش، رحیم‌پور خبر می‌دهد. از سویی پس از بازی با پیکان، مرفاوی با غلامپور هم درگیر شد وحیطه وظایف این مربی را به او یادآوری کرد. مرفاوی اخیرا در طراحی تمرینات و انتخاب ترکیب اصلی نیز با روته مولر مشورت نمی‌کند و با وجود اصرار این مربی به عدم استفاده از مهاجمان در خط میانی، در بازی با پیکان مجددا مجیدی و اکبرپور را در خط میانی به میدان فرستاد. همین مسائل باعث شده روته مولر از وضعیت حال حاضر خود در استقلال راضی نباشد. از طرفی این مدرس آلمانی از نظم تمرینات گله‌مند بوده و معتقد است بی‌نظمی در استقلال به اوج رسیده است.

حال آن که تا چه حد شایعه انصراف روته‌مولر از عضویت در کادر فنی استقلال درست باشد، باید منتظر بازگشت واعظی‌آشتیانی از سفر مکه و جلسه این دو با یکدیگر بود. این در حالی است که روته مولر، خود یکی از گزینه‌های باشگاه استقلال برای جایگزینی صمد مرفاوی است و چه بسا اگر مشکل پروازی بودنش به واسطه تدریس در کلاس‌های فیفا حل شود، مانعی برای گرفتن حکم سرمربیگری آبی‌ها نداشته باشد.

باشگاه استقلال در کنار تمامی این حواشی، با لیدرهایش نیز به دلیل تشویق مکرر امیر قلعه‌نویی در بازی‌های گذشته، مخصوصا بازی با پیکان، به مشکل خورده است. بر همین اساس دیروز کانون هواداران باشگاه استقلال کارت‌ لیدر‌های خود را باطل کرد و دلیل این تصمیم را علاوه بر تشویق سرمربی سابق استقلال، اهانت تماشاگران به داور و شعار علیه مدیرعامل باشگاه خواند.

مرفاوی که روزهای پرفشاری را تحمل می‌کند، دیروز با عکاسان ورزشی هم بگومگو کرد. او قبل از شروع تمرین صبح یکشنبه، بازیکنان را به میانه زمین برد و زمانی که عکاسان قصد نزدیک شدن به محل جلسه را داشتند، آنها را به خبرچینی برای رسانه‌هایشان متهم کرد و خواهان ترک زمین از سوی نمایندگان رسانه‌ها شد. این‌گونه برخوردها نه تنها به سرمربی استقلال در خارج کردن تیمش از بحران کمکی نخواهد کرد، که شرایط را در آستانه بازی حساس با سپاهان، دشوارتر می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها