سال‌های مشروطه به شهرک سینمایی رسید

گروه رسانه: تصویربرداری سریال سال‌های مشروطه به کارگردانی محمد ورزی ادامه دارد. 2 روز پیش سکانس‌های مربوط به کاخ گلستان این سریال به پایان رسید و گروه سازنده برای ادامه کار به شهرک سینمایی غزالی رفتند. علی لدنی، تهیه‌کننده سریال سال‌های مشروطه در گفتگو با خبرنگار «جام‌جم» گفت: تاکنون 80 درصد سریال تصویربرداری شده و برای بقیه کار، حدود 50 روز زمان نیاز داریم.
کد خبر: ۲۹۷۵۹۲

وی افزود: این سریال برای پخش در دهه فجر از شبکه 2 سیما تولید می‌شود و ما برای از دست ندادن زمان، تدوین همزمان سریال سال‌های مشروطه را آغاز کرده‌ایم. این سریال را یلدا جبلی تدوین می‌کند و ستار اورکی همزمان با پیشرفت تدوین برای آن موسیقی می‌سازد.

محمد ورزی 3 سال پیش، طرح ساخت سه‌گانه‌ای درباره تاریخ معاصر را به شبکه 2 داد که تصویب شد. ورزی روایت خود را از زمان پهلوی دوم آغاز کرد و ابتدا سریالی به نام پدرخوانده ساخت. سال گذشته هم سریال عمارت فرنگی را با موضوع دوران رضا خان ساخت که در آن احمد نجفی و سعید نیک‌پور به ترتیب نقش رضاخان و محمدعلی فروغی را بازی می‌کردند. سال‌های مشروطه سه‌گانه ورزی را کامل می‌کند که داستان آن درباره دوره قاجار و انقلاب مشروطه است. ورزی در این سریال دوران حکومت ناصرالدین‌شاه تا انقلاب مشروطه را روایت می‌کند. در سال‌های مشروطه جمشید مشایخی نقش کمال‌الملک را بازی می‌کند؛ 25 سال پیش مشایخی در فیلم کمال‌الملک ساخته زنده‌یاد علی حاتمی این نقش را بازی کرد. علاوه بر مشایخی محمد صادقی در این سریال نقش امیرکبیر را بازی می‌کند. آزیتا حاجیان لباس مهدعلیا را می‌پوشد و ایرج راد هم در هیبت ناصرالدین‌شاه به کاخ گلستان می‌آید تا خاطراتش را مرور کند.

از دیگر بازیگران سریال سال‌های مشروطه می‌توان به اکبر عبدی (مظفرالدین‌شاه)، حسام (جمال‌الدین اسدآبادی)، محمد مطیع (اتابک)، رضا رویگری (میرزای آشتیانی، کریم دواتگر)، زهیر یاری (اصلان)، داریوش کاردان (میرزاآقاخان نوری)، شهرام عبدلی (محمدعلی‌شاه)، فرخ نعمتی (میرزای‌شیرازی)، قاسم زارع (میرزارضا کرمانی)، تینا پاکروان (امینه)، یوسف صیادی (آقا جوهر)، ‌جمشید جهانزاده (شاپ‌شال)، فریبا خادمی (مادام حاجی‌عباس)، چنگیز وثوقی (کامران میرزا)، ‌ولی‌‌الله مومنی (پهلوان علی‌اکبر)، علی رامز (کلنل فرانت)، خسرو فرخ‌زادی (حاج‌ امین‌الضرب)، شهروز ابراهیمی (تالبوت)، آناهیتا دری (انیس‌الدوله)، سعید شیخ‌زاده (ناصر‌الدین‌شاه جوان) و فریبا نادری (همسر ستارخان) اشاره کرد.

دیگر عواملی که در ساخت سریال حضور دارند، عبارتند از: تصویربردار: فرشاد خالقی، مدیر تولید: تینا پاکروان، مدیر تدارکات: وحید مشاری، طراح دکور، لباس و صحنه: رویا ابراهیمی، موسیقی: ستار اورکی، صدابردار: علیرضا غفاری، طراح چهره‌پردازی: شهرام خلج، مدیر برنامه‌ریزی و دستیار اول کارگردان و عکاس: مسعود عجمی.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها