انتقادها علیه برنده نوبل ادبیات ادامه دارد

هرتامولر روانپریش است

گروه فرهنگ و هنر: برنده جایزه نوبل ادبیات هر چند آلمانی‌ها را خوشحال و شگفتزده کرد اما انگار به مذاق رومانیایی‌ها خوش نیامده است، چرا که مولر سال‌ها پیش علیه حکومت کمونیستی چائوشسکو در رومانی فعالیت می‌کرد. به گزارش ایبنا و به نقل از روزنامه رومانیایی آدوارولراد و تینو قائم مقام سابق سازمان امنیت در رومانی شرقی در مصاحبه‌ای هرتا مولر نویسنده رومانی‌الاصل آلمانی زبان را بشدت به باد انتقاد گرفت و از وی به عنوان روان‌پریش یاد کرد.
کد خبر: ۲۹۷۳۷۰

تینو با قرار دادن یک میکروفن مخفی در خانه مولر در شهر تیمیسورا، او را در مدت اقامتش در این شهر زیر نظر داشته است. البته او معتقد است که این امر تنها یک بار رخ داده است؛ ادعایی که مولر رد کرده و معتقد است همواره مورد جاسوسی قرار گرفته است.


مولر در سال‌های حکومت چائوشسکو (1979) در گروهی سیاسی به نام گروه عمل فعالیت می‌کرد که گروهی برای دفاع از آزادی بیان در برابر رژیم چائوشسکو بود. آثار این نویسنده به دلیل انتقاد از دیکتاتوری چائوشسکو بعدها در رومانی با منع نشر مواجه شد.


مولر خود در کنفرانس خبری پس از دریافت جایزه نوبل گفت مجموعه آثار من به زمان دیکتاتوری نیکولای چائوشسکو در رومانی مربوط می‌شود و این موضوعی است که نویسندگان به آن نمی‌پرداختند.


ادبیات همواره به سویی حرکت می‌کند که ویرانگری‌های یک شخص را به تصویر درآورد. در حالی که همه مردم در زمان دیکتاتوری چائوشسکو در زیر چرخ ویرانگر رژیم او و در شرایط دشواری روزگار می‌گذراندند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها