نمایش قدرت والیبال ایران در جهان

داورزنی: با قدرت‌های اول دنیا هماورد می‌شویم

گروه ورزش - امید توفیقی: رئیس فدراسیون والیبال اعلام کرد: عملکرد درخشان تیم ملی در رقابت‌های جام قهرمانان جهان، ما را بر آن داشته تا برای افزایش اعتماد به نفس تیم، با قدرت‌های برتر جهان بیشتر رودررو شویم. محمدرضا داورزنی در گفتگو با «جام‌جم» درباره عملکرد تیم ملی والیبال در رقابت‌های جام قهرمانان جهان، می‌گوید: نفس اولین حضور تیم ملی ایران در این رقابت‌ها نه‌تنها برای والیبال، بلکه برای کل ورزش کشور ارزشمند بود، چراکه در یک میدان جهانی همگان شاهد درخشش جوانان والیبالیست ایران بودند. از طرف دیگر این رقابت‌ها مجالی بود تا تیم ما، توانایی خود را در رویارویی با 3 قدرت برتر جهان محک بزند و به گواه همه ناظران، تیم ملی ایران نمایش بسیار زیبایی از خود بروز داد.
کد خبر: ۲۹۶۹۲۶

رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به نتایج تیم ایران در این رقابت‌ها، ادامه می‌دهد: برای ارزیابی عملکرد تیم ایران در این جام همین بس که ژاپن میزبان که از حمایت بی‌امان 8 هزار تماشاگر برخوردار بود در مصاف با برزیل نه‌تنها گیمی را دریافت نکرد که در 2 گیم با اختلاف امتیاز بالا تن به شکست داد. حال آن که تیم ما در مقابل برزیل قدرت اول جهان، کوبا و لهستان 2 قدرت برتر دیگر دنیا موفق شد یک گیم را از آنها با امتیاز بالا بگیرد و در سایر گیم‌ها هم به صورت میلی‌متری مغلوب شد. حال آن‌که اگر در رقابت نفسگیر و نزدیک با ژاپن به برتری می‌رسیدیم به احتمال فراوان لهستان هم مقابل تیم ما تسلیم می‌شد.

داورزنی در پاسخ به این سوال که چرا تیم ایران در اواخر اکثر گیم‌ها براحتی برتری خود را از دست می‌داد، تصریح می‌‌کند: طبق اعلام رسمی فدراسیون جهانی، تیم ملی ایران جوان‌ترین تیم این رقابت‌ها بود و بخشی از این مساله به کمبود تجربه بازیکنان ما برمی‌گشت. از طرفی باید به این نکته توجه داشته باشیم که هر گاه تیم ما اعتماد به نفس لازم را داشته و در شرایط آرمانی روحی و روانی قرار گرفته، قدرت خود را به نمایش گذاشته است؛ نتیجه می‌گیریم ما به دلیل کمبود بازی‌های رسمی مقابل قدرت‌های برتر جهان هنوز به خودباوری کامل نرسیده‌ایم و باید هرچه سریع‌تر این نقطه ضعف را برطرف کنیم.

او از تدبیر فدراسیون برای برطرف کردن این مشکل خبر می‌دهد: هر چند ما تاکنون با تیم‌های درجه 2 و 3 دنیا بازی کرده‌ایم، اما این کافی نیست و باید با شرکت در تورنمنت‌های سطح بالای دنیا و برگزاری دیدارهای دوستانه با تیم‌های پرقدرت چه در تهران و چه در سایر کشورها، تجربه بین‌المللی بازیکنان را افزایش دهیم.

داورزنی با بیان این ‌که فدراسیون به طور کلی از عملکرد تیم ملی در ژاپن رضایت دارد، اضافه می‌کند: تیم ملی در مجموع انتظار ما را برآورده کرد، هر چند در مقابل ژاپن مغلوب شدیم اما به اذعان کارشناسان فدراسیون جهانی حق ایران بود که در آن دیدار پیروز شود. به هرحال ما سال آینده هم در رقابت‌های جام کنفدراسیون‌ آسیا در تهران و هم در جهانی ایتالیا باز هم رودرروی ژاپن قرار می‌گیریم و یقین بدانید در این دو رویداد ژاپن را شکست می‌دهیم.

او درباره احتمال استفاده از مربی خارجی در راس تیم ملی تصریح می‌کند: کادر فنی تیم ملی مرکب از معدنی، عطایی، افشاردوست و مهرانپور تاکنون عملکرد خوبی داشته‌اند و از آنها رضایت کامل داریم. اگرچه هر زمان احساس کنیم کادر فنی تیم به مشاور، مربی یا سرمربی خارجی نیاز داشته باشد این کار را خواهیم کرد، اما فعلا چنین نیازی احساس نمی‌شود، چون کادر فنی ما و بازیکنان شایسته‌ای مثل زرینی، معروف، محمد کاظم، موسوی، کشاورزی، علیزاده و کمالوند و به طور کلی همه اعضای تیم، عملکرد خوبی در ژاپن داشتند.

داورزنی با اشاره به تمجید رئیس فدراسیون جهانی و مربیان تیم‌های ملی برزیل و کوبا از والیبال ایران، ادامه می‌دهد: ما باید قدر این فرصت طلایی را بدانیم و با برنامه‌ریزی بهتر به سمت درخشش در بازی‌های آسیایی گوانگجو و جهانی ایتالیا گام برداریم.

داورزنی با بیان این ‌که اولین پیامد درخشش در ژاپن، اشتیاق قدرت‌های بزرگ برای دیدار با تیم ایران بود، از دعوت تیم ملی به تورنمنت لهستان و رقابت با تیم‌های بلغارستان، روسیه و صربستان در این تورنمنت در مردادماه 89 خبر می‌دهد: در کنار اینها هر چند امسالبه دلیل برنامه‌ریزی ضعیف فدراسیون جهانی، شانس حضور در لیگ جهانی را از دست دادیم، اما شرکت در این لیگ همچنان در دستور کار ما قرار دارد و امیدواریم به این هدف خود نیز دست یابیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها