معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی خبرداد:

آغاز به کار اولین نمایشگاه طبیعت‌گردی در کشور

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: از اردیبهشت ماه سال آینده اولین نمایشگاه طبیعت‌گردی در کشور آغاز به کار خواهد کرد.
کد خبر: ۲۹۶۸۸۵

به گزارش ایسنا، مهندس سیدرضا موسوی در افتتاحیه ششمین نمایشگاه بازار گردشگری خاورمیانه در شیراز، افزود: تاکنون تنها رویداد ثبت شده از ایران در UNWTO نمایشگاه بازار گردشگری خاورمیانه است.

وی، ثبت رویدادهای حوزه گردشگری در تقویم UNWTO را بسیار بااهمیت توصیف و تصریح کرد: بعد از برگزاری اولین دوره نمایشگاه طبیعت‌گردی اقدامات لازم برای ثبت این رویداد در تقویم UNWTO انجام خواهد شد.

مهندس موسوی با بیان اینکه توجه گردشگران به آثار تاریخی بسیار زیاد است، گفت: گردشگران به‌دنبال یافتن نوع برخورد ایران با آثار تاریخی و باستانی هستند که ثبت ده اثر تاریخی ایران در سطح جهان نشان از توجه ویژه مسئولان به این بخش دارد.

وی با اشاره به برگردان منشور کوروش به ایران، گفت: اگرچه این اقدام برای چهار ماه انجام می‌شود اما در مجموع اقدامی درخور توجه محسوب شده است.

مهندس موسوی همچنین با اشاره به کشف آثار مربوط به سپاه کمبوجیه در مصر، گفت: جنجال‌هایی برای اینکه بگویند این متعلق به ایران نیست شکل گرفته و دنبال می‌شود اما به‌زودی یک تیم کارشناسی برای بررسی این اثر به مصر اعزام خواهند شد.

وی گفت: این اثر از این جنبه مهم است که در آن دوران یک ملت چگونه یک سپاه 50 هزار نفری را در چنین مسافتی جابه‌جا کرده است، این امر نشان از تمدن و توان ایران و ایرانیان عصر باستان دارد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امسال از هشتم تا دوازدهم اسفند ماه جشن جهانی نوروز را در تهران برگزار خواهیم کرد و از تمام کشورهایی که این آیین را دارند، دعوت خواهیم کرد و علاوه برآن 30 استان کشور نیز آداب و رسوم خود را در این جشن به نمایش درخواهند آورد.

وی با تاکید بر اینکه مبتکر و برگزار کننده اولیه آیین نوروز ایرانیان بوده‌اند، گفت: این آیین توسط ایرانیان به دیگر نقاط جهان برده شده است.

مهندس موسوی حمایت از بخش خصوصی را از اولویت‌های این سازمان برشمرد و گفت: از فعالان بخش خصوصی که در حوزه گردشگری فعالیت دارند، حمایت خواهیم کرد تا در سال به جای یک نمایشگاه بتوانیم نمایشگاه‌های متعددی در کشور برگزار کنیم.

وی همچنین از تدوین تیزرها و تبلیغات تلویزیونی در خصوص ظرفیت‌های گردشگری ایران و برنامه‌ریزی برای پخش آن از شبکه‌های مختلف جهانی خبر داد و با بیان اینکه بدون تبلیغات رونق گردشگری امکان‌پذیر نیست، گفت: به دنبال راه‌اندازی رادیو و تلویزیون گردشگری نیز هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها