زن و شوهر جاعل سارق صادر می‌کردند

گروه حوادث: زنی که با تبانی شوهرش، اسناد و مدارک جعلی برای اقوامش تهیه می‌کرد تا آنها با سفر به کشورهای مختلف، کف‌زنی و سرقت کنند، پس از چند ماه دستگیر شد. به گزارش «جام‌جم»، مدتی پیش چند نفر به اداره پنجم آگاهی تهران مراجعه و از مامور قلابی به اتهام سرقت پول‌هایشان شکایت کردند.
کد خبر: ۲۹۶۸۵۴

با افزایش این شکایت‌ها، ماموران پلیس با اطلاعاتی که درباره مامور قلابی به دست آوردند، به چهره‌نگاری رایانه‌ای از وی پرداختند و در ادامه تحقیقات متوجه شدند وی از متهمان سابقه‌دار طایفه فیوج است. با مشخص شدن هویت مرد سارق، وی تحت تعقیب قرار گرفت و در یکی از محله‌های تهران دستگیر شد و با انتقال به اداره پنجم آگاهی تهران در بازجویی به ده‌ها فقره سرقت با جعل عنوان پلیس اعتراف کرد.

در حالی که تحقیقات از این متهم ادامه داشت، ماموران اداره پنجم آگاهی تهران پی بردند برادر این متهم هم از افراد سابقه‌دار بوده و بارها دستگیر و زندانی شده است.

کشف مدارک جعلی راز گشود

به این ترتیب، این مرد تحت تعقیب قرار گرفت و یک ماه قبل در یکی از محله‌های تهران دستگیر شد و در بازرسی از خانه وی، اسناد و مدارک مختلفی از قبیل مدارک هویتی (شناسنامه و کارت ملی) گذرنامه، گواهینامه‌های راهنمایی و رانندگی بین‌المللی، کارت پایان خدمت سربازی، مهرهای اداره‌های مختلف، چندین فقره بلیت رفت و برگشت به ترکیه و چند کشور اروپایی که به نام 5 زن و مرد صادر شده بود کشف شد.

به این ترتیب، متهم به اداره آگاهی تهران انتقال یافت و دستور قضایی از سوی بازپرس گلی‌پور، رئیس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 5 تهران مبنی بر ممنوع‌الخروج شدن 5 مسافر زن و مرد که بلیت‌های آنها در خانه متهم کشف شده بود صادر شد.

بنابراین، ماموران دوباره به بازجویی از وحید متهم پرداختند که وی اعتراف کرد، اسناد و مدارک جعلی را از یکی از دوستانم که جاعل حرفه‌ای بوده، خریده و در قبال دریافت مبلغی، در اختیار اقوام و اعضای خانواده قرار می‌دادم تا آنها با معرفی خود به عنوان اتباع ترکیه، به کشورهای دیگر سفر و به سرقت و کف زنی از مردم اقدام کنند.

در ادامه تحقیقات از این متهم، معلوم شد وی برخی از اسناد و مدارک جعلی را به کمک همسرش تهیه و از طریق وی، آنها را به متقاضیان فروخته است.

به این ترتیب، همسر و دیگر همدستان وی تحت تعقیب قرار گرفتند تا عاقبت چند روز قبل، زهرا همسر متهم پس از چند ماه دستگیر و به اداره پنجم آگاهی تهران منتقل شد و به همکاری با شوهرش اعتراف کرد.

روز گذشته زن متهم برای ادامه تحقیقات به شعبه هشتم بازپرسی دادسرای ناحیه 5 تهران منتقل و بازجویی شد.

زهرا متهم در اظهاراتش به بازپرس گلی‌پور گفت: شوهرم برخی از مدارک جعلی را به کمک من و برخی دیگر را از طریق معامله با یک تبعه ترک تهیه می‌کرد و به اقوام و اعضای خانواده‌هایمان می‌فروخت تا آنها به عنوان اتباع ترکیه از ایران خارج و با سفر به ترکیه و کشورهای اروپایی اقدام به سرقت و کف‌زنی از مردم کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها