روسای جمهور ایران و برزیل تصریح کردند:

لزوم گسترش روابط تهران – برازیلیا

روسای جمهوری اسلامی ایران و برزیل با تاکید بر ضرورت طراحی مدل جدید برای اداره جهان و زندگی سعادتمند تصریح کردند: ملت ها و کشورهای جهان از جمله ایران و برزیل باید در راستای تدوین و ایجاد نظام های نوین جهانی برای برپایی عدالت، صلح و تعالی و سعادت بشریت تلاش کنند .
کد خبر: ۲۹۵۸۳۳

دکتر محمود احمدی نژاد و لوئیس ایناسیو لولا داسیلو روز دوشنبه پس از بیش از 3 ساعت گفتگوی خصوصی درباره گسترش روابط تهران – برازیلیا و مهمترین مسایل منطقه ای و جهانی، در نشست خبری به تشریح توافقات و دستاوردهای مذاکرات خود پرداختند.

روسای جمهور ایران و برزیل اظهارداشتند: سازمان ملل متحد به دلیل ناتوانی در رفع مسایل و مشکلات جهان به اصلاحات عمیق و گسترده به خصوص در شورای امنیت نیاز دارد تا بتواند پاسخگوی نیازهای امروز باشد.

روسای جمهوری اسلامی ایران و برزیل با بیان اینکه جهان با چالش های جدی مواجه و تغییرات قطعی است خاطرنشان کردند: نظام های کنونی جهان قادر به حل بحران ها به ویژه در زمینه اقتصاد نیستند و همکاری کشورها برای اداره جهان و رفع مشکلات ضروری است.

دکتر احمدی نژاد و لولا داسیلو دورنمای روابط تهران و برازیلیا در عرصه های مختلف را بسیار خوب و روشن دانستند و تاکید کردند: باید از همه ظرفیت های فراوان موجود برای گسترش و افزایش مناسبات و همکاری های جمهوری اسلامی ایران و برزیل استفاده کرد.

رییس جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری مشترک با رییس جمهور برزیل، از استقبال بسیار خوب لولا داسیلو، دولت و ملت برزیل قدردانی کرد و گفت: موافقت نامه های امضا شده میان دو کشور راه را برای آینده شکوفا در روابط جمهوری اسلامی ایران و برزیل هموار می کند.

دکتر احمدی نژاد سفر به برزیل را مقدمه جهش بزرگ در روابط دو کشور بر شمرد و تصریح کرد: امروز معلوم شد فاصله تهران تا برازیلیا به اندازه یک اراده و برزیل حلقه ارتباط مناسب میان ایران و آمریکای لاتین است.

رییس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایران و برزیل دو کشور مهم و اثرگذار در دو منطقه حساس جهان هستند، تاکید کرد: ایران و برزیل به دلیل پیشینه غنی فرهنگی و انسانی و نگاه مشترک به روابط بین الملل می توانند در طراحی و اجرای نظام های عادلانه آینده در جهان نقش فعال داشته باشند.

دکتر احمدی نژاد حق انحصاری وتو را ریشه ناامنی در جهان دانست و اظهارداشت: ایران از حضور دائم کشورهای مستقل به خصوص برزیل در شورای امنیت سازمان ملل متحد استقبال می کند.

رییس جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: تهران و برازیلیا بر حل همه مسایل جهان از طریق گفتگو و عدالت و رفع تجاوزگری و اشغال و جهانی عاری از سلاح های کشتار جمعی به خصوص سلاح اتمی تاکید دارند.

لوئیس ایناسیو لولا داسیلو رییس جمهور برزیل نیز در این نشست خبری ، با تاکید بر اینکه ایران و برزیل دو کشور مهم و بزرگ و دارای مدل توسعه ای مشابه هستند، تصریح کرد: روابط تهران – برازیلیا مستحکم و با اهداف بزرگ خواهد بود.

رییس جمهور برزیل با اشاره به بحران اقتصادی و نظم جهانی اظهارداشت: نظام های کنونی جهان قادر به حل بحران ها نیستند و دولت ها باید برای رفع مشکلات همکاری کنند.

لولا داسیلو با بیان اینکه تلاش برای ایجاد جهانی سرشار از صلح و ثبات ضروری است گفت: برزیل از ایجاد کشور مستقل فلسطینی حمایت می کند.

رییس جمهور برزیل همچنین بر آمادگی برزیل برای توسعه و تعمیق مناسبات و همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف تاکید کرد.

ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها