گروه سلا‌مت: ایران پس از چین و هند و بنگلادش چهارمین کشور بلاخیز منطقه خاورمیانه است و هماهنگی بین سازمان‌ها در مدیریت بحران از مهم‌ترین مسائل است. به گزارش سازمان بسیج جامعه پزشکی، علی‌اصغر یعقوبی، دبیر اجرایی چهارمین کنگره بین‌المللی بهداشت، درمان و مدیریت در حوادث و بلایا افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان بسیج جامعه پزشکی ورود به عرصه‌های علمی پزشکی کشور در بخش تحقیقات، پژوهش و آموزش‌های پزشکی همچنین توانمندسازی نیروهای تحت پوشش برای ورود به حوزه مدیریت‌های کلان عرصه بهداشت و درمان در مواقع بحران است.
کد خبر: ۲۹۴۶۸۲

وی افزود: موقعیت خاص ایران به لحاظ قرار گرفتن در منطقه خاورمیانه و مبحث ارتقای مدیریت بحران در بلایا از مباحثی است که در چند سال اخیر به آن توجه خاص شده و این کنگره هم با رویکرد ارتقای مدیریت بحران و درگیر کردن سازمان‌ها و نهادهایی که در زمینه بلایا در کشور فعالیت می‌کنند، برگزار می‌شود.

یعقوبی گفت: نهادینه کردن مدیریت بحران و ایجاد مدیریت واحد حوادث با هماهنگی درون‌بخشی و برون‌بخشی در نظام جامعه مدیریت حوادث، ارتقای تخصص مدیران اجرایی در زمینه مباحث‌نظری آموزشی و پرورشی، مدیریت بحران با ارائه اطلاعات کافی به مدیران و ارتقای دانش آنها، ارائه طرح‌ها، لوایح و پیشنهاد تصویب قوانین مورد نیاز در مدیریت حوادث و بلایا و اطلاع‌رسانی عمومی و تخصصی در پیشگیری و مقابله با حوادث، از اهداف اصلی این کنگره است.

دبیر اجرایی کنگره بهداشت، درمان و مدیریت حوادث و بلایا اضافه کرد: از دیگر اهداف کنگره، انتقال تجربیات و بررسی عملکرد سیستم مدیریت بحران کشور در حوادث و بحرا‌ن‌های ملی، ارتقای مهارت‌های درمانی، مراقبتی پزشکان و پرستاران در بلایا، بالابردن آگاهی آنان در زمینه موازین اخلاقی پزشکی و پزشکی قانونی در حوادث و بلایا و بررسی و ارائه راهکارهای عملی به منظور توانبخشی و مددکاری متعهدانه است. وی افزود: کنگره از 5 کمیته مدیریت، درمان، امداد و نجات، احداث و توانبخشی تشکیل شده است. چهارمین کنگره بین‌المللی بهداشت، درمان و مدیریت در حوادث و بلایا با امتیاز آموزش به همت سازمان بسیج جامعه پزشکی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی ایران 24 تا 26 آذر در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها