با پایان تصویر‌برداری سریال ابوالقاسم طالبی صورت‌ می‌گیرد

«به کجا چنین شتابان» در شبکه‌های 2 و تهران

گروه رسانه: با پایان تصویربرداری سریال «به‌کجا چنین شتابان» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی، بزودی از شبکه تهران و شبکه دو سیما پخش این کار را برای علاقه‌مندان آغاز خواهد کرد. این سریال در 26قسمت 45 دقیقه‌ای تولید‌شده است. به گزارش خبرنگار ما، حسن شکوهی، تهیه‌کننده و بازیگر این سریال می‌گوید که این سریال از شنبه 30 آبان روانه آنتن خواهد شد.
کد خبر: ۲۹۳۵۳۵

وی اضافه می‌کند: حدود دو هفته در روزهای آخر تصویربرداری عازم جنگل‌های شمال شدیم و سکانس‌های باقی مانده را گرفتیم. بازیگران این سکانس‌ها بابک حمیدیان، داوود مقدادی ، مهدی فقیه و خود من بودیم. این سکانس‌ها بیشتر حال‌و‌هوایی پلیسی و اکشن دارد.

تصویربرداری «به کجا چنین شتابان» از 13 مهرماه سال پیش آغاز شد و بنا به تخمین گروه قرار بود در خرداد یا تیر امسال تمام بشود، اما تا غروب 11 آبان به طول انجامید. تهیه‌کننده دلیل این اتفاق را نوع دکوپاژ طالبی و حساسیت‌های او در بازی گرفتن از بازیگران عنوان می‌کند و می‌گوید: کارگردان اصرار داشت که این سریال را با روشی سینمایی ضبط کند و برای همین با این که سرعتمان به نسبت پروژه‌های دیگر تلویزیونی کم بود، می‌شود گفت هر قسمت از کار به اندازه یک فیلم سینمایی کار برده است. اولین لوکیشن این مجموعه در منطقه پونک و در باغی در نزدیکی امامزاده عینعلی و زینعلی بود و حدود 70 درصد کار در همین لوکیشن جلوی دوربین رفت، ضمن این که عوامل متعددی باعث شد طالبی تصمیم بگیرد حدود 20 لوکیشن اصلی‌اش را در 3 ساختمان بزرگ و عریضش و در دکورهایی که علی عابدینی طراح صحنه و لباس ساخته بود، جلوی دوربین ببرد. غیر از شمال هم تعدادی از سکانس‌ها در نواحی دیگری در اطراف تهران جلوی دوربین رفته است.

یکی از نکات جالب در حرف‌های شکوهی این است که این سریال علاوه بر شبکه تهران به صورت همزمان از شبکه 2 سیما هم پخش خواهد شد و با این حساب «به کجا چنین شتابان» جزو معدود سریال‌هایی خواهد بود که همزمان از دو شبکه تلویزیونی به روی آنتن می‌روند، ضمن این که احتمال دارد مسوولان تصمیم بگیرند که آن را سه‌شب در هفته پخش کنند؛ اما این ماجرا هنوز قطعی نشده است. از اواسط تصویربرداری حسین زندباف، تدوین همزمان صحنه‌های گرفته شده را آغاز کرد و در حال حاضر هم این کار را جدی‌تر و با سرعت بیشتری ادامه می‌دهد. محمد محمدعلی هم مشغول ساخت موسیقی کار است و صداگذاری‌اش را هم سید محمدرضا علویان برعهده دارد. نویسندگان فیلمنامه که موضوع اجتماعی و به روزی را دستمایه قرار داده‌اند، ابوالقاسم طالبی و لیلی کریمان هستند که آن را براساس طرحی از ابوالقاسم طالبی نوشته‌اند. تهیه‌کننده و مجری طرح، حسن شکوهی است و بازیگران اصلی‌اش آهو خردمند، رضا رویگری، بهروز بقایی، بابک حمیدیان، عسل بدیعی و پرستو گلستانی هستند. از دیگر بازیگران کار هم می‌توان به فریبا متخصص، شراره دولت‌آبادی، گیتی ساعتچی، نیلوفر شهیدی، فریدون مهرابی، حدیثه تهرانی، محمدرضا قدیریان، محمدرضا داوودنژاد و فریدون قمیشی اشاره کرد، ضمن این که حامد بهداد هم در این سریال ایفای نقش می‌کند.داستان سریال هم به بهانه شخصیت اصلی‌اش به افرادی می‌پردازد که می‌خواهند یکشبه ره صد ساله بروند و در این راه بدون توجه به بهایی که می‌پردازند، با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند. آهو خردمند نقش عصمت‌خانم مادربزرگ خانواده را بازی می‌کند و رضا رویگری آدم پولداری است که او را به اسم فریدون احتشام می‌شناسیم. بابک حمیدیان هم نقش نوه خانواده را بازی می‌کند که دانشجوی رشته معماری است و از قرار معلوم با مجموعه کارهای اوست که به پیام اصلی سریال می‌رسیم. حسن شکوهی هم علاوه بر تهیه‌کنندگی نقش یک قاتل به اسم غلامی را بازی می‌کند که چند تا از شخصیت‌های دیگر کار را زیر آب می‌کند. برخی از عوامل دیگری که در مجموعه به کجا چنین شتابان همکاری دارند، عبارتند از: مدیر تصویربرداری: شهریار اسدی/ مدیر تولید: علی کاظمی/ صدابردار: مازیار شیخ‌محبوبی/ طراح چهره‌پردازی: مسعود ولدبیگی/ طراح صحنه و لباس: علی عابدینی/ عکاس: علی نیک‌رفتار/ منشی صحنه: داریوش اسکویی/ تهیه‌کننده و مجری طرح: حسن شکوهی.

پیش از این قرار بود اسم سریال تغییر کند، ولی لابد گذشت زمان دست اندرکاران این پروژه و همین طور گروه فیلم و سریال شبکه تهران را به این نتیجه رسانده که به همین اسم رضایت بدهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها