خطیب جمعه تهران از مردم به ویژه نخبگان خواست برای اجرای طرح هدفمندکردن یارانه ها آماده باشند و به مسئولان در این راه کمک کنند.
کد خبر: ۲۹۳۴۲۷

به گزارش واحد مرکزی خبر ، آیت الله جنتی هدفمندکردن یارانه ها را جراحی اقتصادی و کاری اساسی و زیربنایی دانست و گفت : با این کار تحولی صورت خواهد گرفت که لوازم خود را دارد که در 30 سال گذشته بی سابقه است.

وی در این حال با بیان اینکه این حرکت همچون جراحی ممکن است خونریزی هایی داشته باشد که باید آن را به حداقل رساند ، گفت : اینکه خیال شود می شود تشکیلاتی را به طور کلی دگرگون کرد و سرنوشت اقتصاد یک کشور را تغییر داد و هیچ مشکلی پیش نیاید ممکن نیست و مردم، به ویژه نخبگان باید این را بپذیرند.

امام جمعه موقت تهران افزود: هدفمندکردن یارانه ها کار حساب شده است که دولت های گذشته هم ، بر آن اتفاق نظر داشتند که این کار باید بشود اما شهامت و جرات آن را نداشتند زیرا اجرای این کار واقعا خیلی جرات می خواهد.

آیت الله جنتی با قدردانی از مجلس و دولت برای هماهنگی در زمینه هدفمندکردن یارانه ها گفت: این اقدام کاری نیست که اختلاف سلیقه در آن دخالت کند باید هر طور هست نظرات به هم نزدیک شود و اگر جایی اختلافی بود که نتوانستند حل کنند مرجعشان رهبری باشد و ایشان نظر می دهند و باید به آن تن دهند.

وی افزود: دستگاه های تبلیغاتی و صدا و سیما هم باید این مساله را توجیه و تشریح کند و با تبیین آن برکات اجرای هدفمندکردن یارانه ها را برای امروز و فردای کشور بیان کنند.

آیت الله جنتی گفت: همه به ویژه نخبگان باید توجیه شوند و اگر سوالاتی هست باید جواب دهند زیرا ما باید با صداقت کار کنیم و اگر عیبی در کار است بپذیرند و برای رفع آن تلاش کنند.

امام جمعه موقت تهران افزود: در این راه باید از ناشی گری ها اجتناب کرد زیرا این کار آسانی نیست و مجریان باید فهمیده و حساب شده کار کنند نه اینکه طوری شود که اصل و اساس این کار زیرسوال برود.

وی با بیان اینکه حرکت های شیطنت آمیز در مقابل اجرای هدفمندکردن یارانه ها مسلما صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: عده ای نمی خواهند این کار بشود، یا معتقدند این کار به ضرر است یا اینکه می خواهند شیطنت سیاسی کنند و هر جا بهانه ای به دستشان بیاید فتنه ای ایجاد کنند.

آیت الله جنتی تصریح کرد: با این فتنه گران و شیطنت ها باید برخورد شود و با حرکت های شیطنت آمیز مقابله شود.

امام جمعه موقت تهران باردیگر گفت : اگرچه آثار تورمی هدفمندکردن یارانه ها باید به حداقل برسد تا کار پیش رود اما مردم باید برای پذیرفتن این اقدام و تحول آماده باشند و به مسئولان کمک کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه دوم نماز با قدردانی از حضور گسترده تر مردم در مراسم 13 آبان امسال در مقایسه با سالهای گذشته افزود: اگر نظام و انقلاب بخواهد بماند و مردم راحت زندگی کنند مقابله با دشمن باید همواره وجود داشته باشد و پرچم مبارزه با امریکا باید برای همیشه افراشته باشد.

آیت الله جنتی گفت: ما نمی توانیم به این سادگی دست برداریم و محافظه کارانه و ذلیلانه دوباره به امریکا چراغ سبز نشان دهیم.

امام جمعه موقت تهران افزود: امریکایی ها در پی همین هستند و مرتب هم در حال دشمنی با نظام هستند.

وی گفت: من تعجب می کنم که عده ای حقایق را نمی فهمند یا می فهمند و خود را به نفهمی می زنند، وقتی که کنگره امریکا 55 میلیون دلار برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی اختصاص می دهد چه معنایی دارد.

آیت الله جنتی افزود: نظام جمهوری اسلامی یعنی نظام الهی و مردم و تصویب این بودجه به معنای جنگ با خدا و مردم است آن وقت عده ای خیال می کنند با سر و صدا مردم را از این موضع که موضع بنیانگذار جمهوری اسلامی، رهبری و همه مسئولان است جدا کنند و راه دیگری پیش بگیرند.

امام جمعه موقت تهران گفت: اینها خیلی اشتباه می کنند و آنهایی که در این راه وارد می شود باید مجازات شوند و بفهمند چکار می کنند.

وی اضافه کرد: مساله دیگر از انتخابات گذشته و مساله نظام است و هیچ قدرتی حاضر نیست با دشمن خودش کنار بیاید.

آیت الله جنتی با بیان اینکه از حضرت علی ( ع ) در حکومت داری بالاتر نداریم ، گفت : وقتی مردم با او بیعت کردند و حکومت الهی برقرار شد حضرت علی(ع) دیگر به هیچ کس باج نداد و با شمشیر با آنها برخورد کرد.

امام جمعه موقت تهران افزود: قاسطین و مارقین حاضر بودند حق السکوت بگیرند و سهمی داشته باشند اما علی حاضر نبود بیت المال و قدرت سیاسی مردم را در اختیار کسانی بگذارد که هیچ صلاحیتی ندارند.

وی تصریح کرد: اگر جنگ می شود باید با آنها جنگید اما اینکه ما تسلیم آنها شویم خلاف وظیفه شرعی و خیانت به مردمی است که به او رای دادند.

آیت الله جنتی اضافه کرد: اگر علی(ع) بخواهد کس دیگری را در قدرت سهیم کند که مردم به او رای نداده اند، این مساله خیانت به مردم نیز هست.

وی خطاب به آمریکایی‌ها، دشمنان نظام، عناصر فریب خورده داخل و به ویژه طراحان فتنه گفت: هرچه فتنه را بیشتر کنید صفوف مردم به هم پیوسته تر می شود به همین دلیل است که حضور مردم در مراسم 13 آبان امسال بیشتر شد.

امام جمعه موقت تهران افزود: براساس آیات قرآنی وجود دشمن موجب ثبات، استقامت و پیشرفت توحید می شود.

وی اضافه کرد: در طول تاریخ همه انبیا دشمن داشتند و دوستان و یارانشان هم با خون و جانشان در مقابل دشمن می ایستادند، این سنت الهی است و الان هم وجود دارد.

آیت الله جنتی خطاب به طراحان فتنه گفت: این مساله جز آنکه آبرویتان را ببرد هیچ خاصیتی ندارد، ننگ بر دامن شما همین بس که آمریکا از شما حمایت می کند.

وی افزود: این ننگ برای خودتان است و می ترسم که به دامن نسل هایتان نیز بنشیند، خجالت نمی کشید که در مقابل مردم و نظام می ایستید و به دامن آمریکا می افتید.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تحولات یمن و همکاری عربستان در سرکوب شیعیان این کشور گفت: تشکیلات وهابیت کمر به حذف شیعه بسته است و هرجا شیعه می خواهد حضور پیدا کند آن را سرکوب می کند.

آیت الله جنتی بستن مساجد شیعیان و جلوگیری از اجتماع آنان در عربستان را نمونه ای از این اقدامات دانست و افزود: مثل این است که سردمداران عربستان عقده ای از شیعیان دارند و هم اکنون نیز از مرزهای یمن عبور کرده اند و به سرکوب شیعیان این کشور اقدام می کنند.

وی با انتقاد از سکوت سازمان کنفرانس اسلامی در قبال تحولات یمن گفت: این سازمان اگر در چنین مواردی نتواند اقدام به دفاع از مظلوم کند و جلوی ظالم را بگیرد فلسفه وجودی اش زیرسوال می رود و خود به خود منحل می شود.

امام جمعه موقت تهران افزود: صرف داشتن اسم، نشست، تعارف و شعار کار را درست نمی کند و مسئولان سازمان کنفرانس اسلامی مسئولیتی خدایی دارند.

وی اضافه کرد: مردم مسلمان نمی پسندند که در این وضعیت عده ای مظلوم باشند و جان و مال و هستی شان از بین برود و نابود شود.

آیت الله جنتی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم علامه طباطبایی از وی به عنوان افتخاری برای جهان اسلام و تشیع نام برد و گفت: تفسیری که علامه طباطبایی بر قرآن نوشته است بهترین تفسیر نوشته شده بر کلام خداوند است.

امام جمعه موقت تهران همچنین روز دحوالارض را گرامی داشت و گرفتن روزه، اطعام مساکین و قرائت ادعیه را از اعمال این روز دانست.

آیت الله جنتی نقش محوری پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) را در تصمیم گیری ها در این پیمان نامه مهم خواند و ابراز امیدواری کرد ، امت اسلامی قدردان نعمت پیامبر خود باشد و راه و اندیشه نورانی آن بزرگوار را ادامه دهد.
خطیب جمعه تهران در خطبه نخست نماز نیز با اشاره به بندهایی از عهدنامه ای که پیامبر گرامی اسلام (ص) در سال اول حضور خود در مدینه با اهالی این شهر امضا کرد، آن را نوعی قانون اساسی دانست که اصول آن در سال های نخست پیدایش اسلام ، مسیر حرکت مسلمانان و چگونگی تعامل آنان با یکدیگر و نحوه رفتار مسلمانان را با مشرکان و کافران مشخص می کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها