5 سال درمنچستریونایتد

«رونی» هنوز بارور نشده است

5 سال از حضور وین رونی در منچستریونایتد می‌گذرد. او حضور اروپایی‌اش با پیراهن منچستریونایتد را در مسابقه مقابل فنرباغچه آغاز کرد که در آن بازی 3 گل زد. حالا شمار بازی‌هایش در لیگ قهرمانان از 50 بازی گذشته است. الکس فرگوسن از رونی خواسته کیفیت خود را بهتر نشان دهد. فرگوسن تاکید کرده رونی می‌تواند خود را به سطح کریستیانو رونالدو، کاکا و لیونل مسی برساند. رونی در 9 بازی اول این فصل خود برای منچستریونایتد، 7 گل زد و به طور درخور توجهی بعد از رفتن کریس رونالدو مسوولیت بیشتری در تیمش را به عهده گرفته است.
کد خبر: ۲۹۱۵۸۳

اما فرگوسن، با وجود این که از رونی تمجید می‌کند، اعتقاد دارد مهاجمش هنوز ضعف‌هایی دارد و در همه مسابقه‌ها خوب و آماده ظاهر نمی‌شود. فرگوسن گفت: کاکا، رونالدو و مسی در حال حاضر بهترین بازیکنان جهان‌ هستند و فکر می‌کنم اگر رونی به پیشرفت خود ادامه دهد، به سطح آنها خواهد رسید. او یک مبارزه‌جویی بزرگ را پیش رو دارد. در میان هواداران منچستریونایتد شمار زیادی می‌گویند رونی این شایستگی را دارد که همسطح آن سه بازیکنبه حساب آید. اما فرگوسن تاکید می‌کند رونی 23 ساله گاهی در مسابقه‌ها نزول می‌کند. فرگوسن در این باره گفت: وین چندین بازی عالی را در اروپا به نمایش گذاشته است، اما صادقانه می‌گویم که در برخی مسابقه‌ها هم ناامیدکننده بود. فوتبال اروپا برایش یک مبارزه است. در لیگ قهرمانان بهترین بازیکنان و بهترین تیم‌ها حضور دارند و رقابت بسیار فشرده است.

به اعتقاد فرگوسن، کاکا، کریس رونالدو و مسی در لیگ قهرمانان شکوفا شدند و به تجربه و پختگی رسیدند، در حالی که رونی عملکرد موفقی در این لیگ نداشته است. او تا پیش از دیدار منچستریونایتد مقابل ولفسبورگ، 16 گل در لیگ قهرمانان زد. فرگوسن اعتقاد دارد رونی هنوز به سال‌های اوج فوتبال خود نرسیده است. او می‌گوید: با این که پیشرفت رونی سریع نیست، اما ناامیدکننده هم به شمار نمی‌آید. وقتی نوجوان بود و با او قرارداد امضا کردیم، پیش‌بینی می‌کردیم بازیکن بزرگی شود و اکنون در این مسیر حرکت می‌کند. در این باره تردیدی وجود ندارد. او خصوصیات‌ بازیکنان بزرگ را به دست آورده است. او هم تشنه مبارزه است و هم اراده دارد. روی کین، برایان رابسون و استیو بروس نیز این‌گونه بودند.

وین رونی در برنامه‌‌های تهاجمی تیم خود در نقش مهاجم میانی خوب کار کرده و بازیکن پخته‌ای شده است. اما فرگوسن بر این باور است که پختگی رونی علت‌های دیگری هم دارد که مهم‌ترین آنها ازدواج اوست. فرگوسن در این باره می‌گوید: ازدواج به فوتبالیست‌ها کمک می‌کند و سبب می‌شود تعادل بهتری پیدا کنند و به آرامش برسند. در آن صورت در کارهای خود موفق‌تر می‌شوند.این موضوع درخصوص وین رونی کاملا صادق بوده است. وین رونی پیش از ازدواج، پسری نامنظم و سرکش بود و گاهی کارهای غیراخلاقی انجام می‌داد که با واکنش شدید فرگوسن روبه‌رو می‌شد و مرد اسکاتلندی برمی‌آشفت، اما از وقتی ازدواج کرده، سر به زیر شده و رفتار فردی و اجتماعی‌اش در مقایسه با گذشته تغییر چشمگیری یافته است. رفتار و عملکرد او در تیم ملی انگلیس و تیم منچستریونایتد نیز به طور محسوسی بهبود یافته است. حالا فرگوسن به آینده او بیشتر امیدوار شده و تاکید می‌کند اگر رونی به همین منوال پیش برود، در کنار 3 مرد موفق امروز فوتبال قرار خواهد گرفت.

منبع: گاردین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها