اوباما:

آمریکا به دنبال رابطه با ایران است

رئیس‌جمهور آمریکا امروز سیزدهم آبان ضمن انتشار بیانیه‌ای به مناسبت سی‌امین سالگرد تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران تاکید کرد آمریکا به دنبال رابطه با جمهوری اسلامی ایران است.
کد خبر: ۲۹۱۴۲۴

«رهبر معظم انقلاب روز گذشته و به مناسبت فرا رسیدن سالروز 13 آبان در دیدار دانشجویان و دانش آموزان تاکید کردند؛تا زمانی که دولت امریکا از روحیه استکباری خود و تهدید دست بر ندارد، ملت ایران، فریب سخنان به ظاهر آشتی جویانه دولت امریکا را نخواهد خورد و به هیچ وجه نیز از استقلال، آزادی، منافع ملی و حقوق خود عقب نشینی نخواهد کرد.»

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «باراک اوباما» امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای به مناسبت سی‌امین سالگرد تسخیر لانه جاسوسی در تهران گفت: آمریکا به دنبال رابطه با جمهوری اسلامی ایران است، رابطه‌ای که بر پایه منافع متقابل و احترام دوجانبه باشد.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه بیانیه خود افزود: ایران باید انتخاب کند که آیا راه را بر روی فرصت‌ و موفقیت‌ بگشاید یا خیر. ما به مدت 30 سال شنیده‌ایم که دولت ایران مخالف چه چیزی است. هم‌اکنون مسئله این است که آنها به دنبال چه آینده‌ای هستند.

وی بدون توجه به جنایات 30 سال گذشته سردمداران واشنگتن در قبال تهران که به گفته مقام معظم رهبری کتابی قطور از جنایات است، تصریح کرد؛ زمان آن فرا رسیده که دولت ایران تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد بر گذشته متمرکز شود و یا اینکه انتخاب‌هایی را خواهد داشت که راه را بر روی فرصت‌های بزرگتر، موفقیت و عدالت برای مردم کشورش خواهد گشود.

وی تصریح کرد: من به وضوح اعلام کرده‌ام که آمریکا می‌خواهد فراتر از این گذشته رفته و به دنبال رابطه با جمهوری اسلامی ایران است، رابطه‌ای بر پایه منافع متقابل و احترام دوجانبه.

باراک اوباما بر این مسئله نیز بار دیگر تاکید کرد که واشنگتن حق بین‌المللی ایران را برای برخورداری از انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز به رسمیت می‌شناسد و یادآور شد؛ ما در کنار دیگران در جامعه بین‌المللی، تمایل خود را برای برداشتن گام‌هایی در جهت ایجاد اطمینان نشان داده‌ایم.

رئیس‌جمهور آمریکا در پایان گفت: ما طرح پیشنهادی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را برای پاسخ به درخواست ایران برای کمک به رفع نیازهای پزشکی مردم این کشور پذیرفته‌ایم. ما به وضوح اعلام کرده‌ایم اگر ایران به تعهداتی که هر ملتی دارد، پایبند باشد، مسیری برای رابطه موثرتر و موفقتر با جامعه بین‌المللی پیش رو خواهد داشت.

این اظهارات اوباما در حالی ایراد می‌شود که به اذعان مقامات آمریکایی و به ویژه «هیلاری کلینتون» وزیر امورخارجه این کشور، آنها نقش مستقیمی در اغتشاشات پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ایفا کردند و سعی داشتند با دخالت مستقیم به مقاصد شوم خود دست یابند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها