ملاقات دو مقام آمریکایی با مقامات نظامی برمه

دو مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا با مقامات نظامی برمه ( میانمار) دیدار و گفتگو کردند. این نخستین بار در جریان نزدیک به 20 سال است که تماسی در چنین سطح بین دو کشور صورت می گیرد.
کد خبر: ۲۹۱۳۸۹

به گزارش آسوشیتدپرس، کرت کمپبل، مدیر کل وزارت امور خارجه و معاون او روز سه شنبه 3 نوامبر در «نای پی ییداو» پایتخت اداری برمه، با مقاماتی در سطح وزیر ملاقات کردند.

قرار است هیات آمریکا بامداد چهارشنبه با نخست وزیر نظامی برمه ملاقات کند. بعد از ظهر چهارشنبه آنها با خانم آنگ سان سوکی، رهبر مخالفان که دربازداشت خانگی به سر می برد و اعضای حزب او در شهر یانگون گفتگو خواهند کرد.

از هنگام دیدار مادلین آلبرایت وزیر خارجه سابق ایالات متحده در زمانی که نماینده دائم این کشور در سازمان ملل متحد بود در سپتامبر 1995، کرت کمپبل بلند پایه ترین مقام آمریکایی است که از برمه دیدن می کند. سفر او بخشی از سیاست جدید واشنگتن است که به جای منزوی ساختن دولت نظامی برمه، بیشتر بر تماس مستقیم با آن تمرکز دارد.

منتقدین گفته اند دیدارهای سطح بالا به دولت نظامی برمه مشروعیت می دهد. آنگ سان سوکی اخیرا از گفتگوی مستقیم با دولت نظامی حمایت کرده است.

آمریکا و کشورهای اروپایی از سال ها قبل تحریم هایی  راعلیه دولت نظامی برمه به دلیل نقض حقوق بشر وضع کرده اند.

آنگ سان سوکی 14 سال از 20 سال گذشته را در بازداشت خانگی گذرانده است. خونتا ( دولت نظامی) پس از یک کودتا در سال 1962 قدرت را در برمه ( میانمار) در دست گرفت و از آن زمان تاکنون ژنرال ها حکومت این کشوررا دراختیار دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها