در مکزیک رخ داد

14 کشته در نبرد روستاییان و قاچاقچیان مواد مخدر

مقامات پلیس فدرال «مکزیک» از وقوع یک درگیری میان روستاییان و قاچاقچیان مواد مخدر در شمال این کشور خبر داده و اعلام کردند: در این درگیری 14 نفر جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۲۹۰۶۸۵

به گزارش ایسنا، سخنگوی پلیس فدرال «مکزیک» گفت: روز گذشته در پی وقوع درگیری و تیراندازی مسلحانه میان اهالی یک روستا در شمال این کشور با اعضای یکی از باندهای مخوف تهیه و توزیع مواد مخدر 14 نفر از جمله کدخدای روستای مذکور کشته شده و سه نفر نیز دچار جراحت شدند.

وی خاطر نشان کرد: این درگیری خونبار در شهر «هورنوس» و در مرز ایالات متحده آمریکا و مکزیک رخ داد و هنوز کسی مسوولیت این درگیری را قبول نکرده است.

بر اساس گزارش رسمی پلیس فدرال مکزیک، از زمان به روی کار آمدن «فیلپه کالدرون» رییس جمهوری «مکزیک» و با وجود استقرار بیش از 13 هزار نیروی پلیس و مامور امنیتی در نواحی پرخطر و مرزهای این کشور با آمریکا باز هم درگیری میان قاچاقچیان و نیروهای پلیس و ارتش کاهش نیافته است، به طوری که تاکنون بیش از 15 هزار نفر در رابطه با خشونت‌های مرتبط با قاچاقچیان مواد مخدر جان خود را از دست دادند.

از طرفی، روستاییان به دلیل ممانعت از کشت حشیش و خشخاش توسط اعضای باندهای قاچاق مواد مخدر تهدید به مرگ می‌شوند و به همین دلیل همیشه درگیری میان آنان و قاچاقچیان مواد مخدر وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها