رئیس اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای در گفت و گو با جام جم آنلاین:

سهم فروشگاه های زنجیره ای درایران 10درصد، در دنیا بیش از 50درصد است

دو وزارتخانه توافق می کنند

معافیت مالیاتی برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای

رئیس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت بازرگانی از برگزاری جلساتی بین وزرای بازرگانی و امور اقتصادی و دارایی برای توافق بر سر معافیت مالیاتی فروشگاه‌های زنجیره ای خبر داد.
کد خبر: ۲۹۰۲۶۳

به گزارش مهر، حسن رادمرد امروز در مراسم افتتاح اولین فروشگاه زنجیره ای خرده فروشی گفت: وزیر بازرگانی جلساتی را با وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل سازمان امور مالیاتی داشته است تا بتواند معافیتهای مالیاتی برای این فروشگاهها را توافق کند، این درحالی است که وزارت بازرگانی به طور جدی تسهیلات و معافیت مالیاتی فروشگاه های زنجیره ای خرده فروشی را دنبال می کند.

رئیس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت بازرگانی افزود: سیستم بانکی به دلیل منابع کمی که دارند در ارائه تسهیلات 500 میلیارد تومانی به فروشگاههای زنجیره ای، کار به کندی پیش می‌رود. اما وزیر بازرگانی پیگیر آن است تا از طریق وزارت اقتصاد و دارایی، بانک مرکزی و مصوبه‌ای که دولت تصویب کرده است، زودتر وارد فاز عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: این 500 میلیارد تومان جزو پس‌اندازهای ما است اما به دلیل کمبود منابع مالی با تاخیر پرداخت می‌شود.

رادمرد گفت: با افتتاح اولین فروشگاه که امروز افتتاح شد چرخه کار سریعتر می‌شود.

وی افزود: این توافق در کارگروه دولت و اصناف و با تاکید رئیس جمهور صورت گرفته است تا اگر این فروشگاه‌ها به شکل مطلوب و استاندارد برسند معافت مالیاتی 30 درصدی اتفاق می‌افتد.

رئیس مرکز اصناف و بازرگانی وزارت بازرگانی گفت: فروشگاه‌های زنجیره ‌ای خرده فروشی در راستای تنظیم بازار و تمایل مردم به خرید از این فروشگاه‌ها است؛ لذا این شرکت‌ها واحدهای صنفی پراکنده در کشور را مدیریت می‌کنند.

وی با بیان اینکه وزارت بازرگانی به طور جدی به دنبال آن است تا این فروشگاه‌ها افتتاح شود، اظهار داشت: به نظر می رسد به زودی تسهیلات معافیت مالیاتی فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرده فروشی انجام شود. فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرده فروشی ایرانیان تا پایان امسال 50 فروشگاه را و تا یک سال آینده 200 واحد صنفی را باید ساماندهی کنند.

وی تصریح کرد: تاکنون فروشگاه‌های زنجیره‌ای شیرین عسل 40 واحد صنفی را افتتاح کرده‌اند و متعهد شده‌اند که تا پایان امسال 200 فروشگاه زنجیره‌ای برای این محصولات افتتاح شود. رادمرد گفت: به شرکت‌هایی که مجوز دریافت کرده‌اند فشار آورده‌ایم تا این فروشگاه‌ها هر چه زودتر افتتاح شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها