از ابتدای سال‌جاری تاکنون

صادرات غیرنفتی از بنادر هرمزگان 10 درصد افزایش یافت

محمدرضا اشکریز مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش 10 درصدی صادرات غیر نفتی از سطح بنادر استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۲۸۹۹۴۷

به گزارش فارس ، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان مهرماه، 8 میلیون و 191 هزار و 157 تن کالا از طریق بنادر هرمزگان به خارج از کشور صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 10 درصد رشد نشان می‌دهد.

وی در عین حال با اشاره به افزایش 25 درصدی ترانزیت کالاهای غیرنفتی از بنادر هرمزگان افزود: در این مدت900 هزار و 747 تن کالای غیر نفتی از بنادر استان ترانزیت صورت گرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در مورد وضعیت تخلیه و بارگیری در بنادر استان اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون 48 میلیون و 308 هزار و 331 تن کالا در سطح بنادر استان تخلیه و بارگیری صورت گرفت که نسبت به مدت مشابه سال قبل 16 درصد افزایش نشان می‌دهد.

اشکریز تصریح کرد: از این میزان کالای تخلیه و بارگیری شده، 27 میلیون و 19 هزار و 687 تن مربوط به کالای غیر نفتی و مابقی به کالاهای نفتی اختصاص داشت که هر کدام 16 درصد رشد نشان می‌دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از رشد هشت درصدی صادرات مواد نفتی خبر داد و میزان آن را 7 میلیون و 215 هزار و 801 تن عنوان کرد.

اشکریز واردات این مواد را در این مدت 2 میلیون و 816 هزار و 690 تن اعلام کرد که در مقایسه با مدت مسابه سال گذشته از رشد دو درصدی برخوردار است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان اضافه کرد: در این مدت 34 هزار و 824 تن کالای غیر نفتی نیز از طریق بنادر هرمزگان ترانزیت صورت پذیرفته است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 47 درصد افزایش یافته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها