احمدی‌نژاد در دیدار سفرای 5 کشور:

مقابله با تروریسم نیازمند عزم جهانی است

گروه سیاسی: سفیران جدید کشورهای دانمارک، فنلاند، لسوتو، پرتغال و بنگلادش روز گذشته، استوارنامه‌های خود را تقدیم رئیس جمهوری اسلامی ایران کردند. به گزارش واحد مرکزی خبر، محمود احمدی‌نژاد پس از دریافت استوارنامه سفیر جدید دانمارک با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران، روابط خود را با دیگر کشورها براساس نقاط مشترک و احترام متقابل تنظیم می‌کند، اظهار کرد: در چنین فضایی آمادگی داریم روابط دوجانبه و همکاری‌های بین‌المللی خود را با دیگر کشورها از جمله اتحادیه اروپا گسترش دهیم.
کد خبر: ۲۸۸۷۷۱

رئیس‌جمهور در ادامه تروریسم و اندیشه افراط‌گرایی را خطری جدی برای همه ملت‌ها دانست و با بیان این که مقابله با آن نیازمند همکاری و عزم عمومی است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تروریسم، برنامه و راهکار مشخصی دارد و معتقدیم باید ریشه‌های رشد و نمو تروریسم خشکانده شود و از همکاری دانمارک در این زمینه استقبال می‌کنیم.

سفیر جدید دانمارک نیز در این دیدار، دعوتنامه نخست‌وزیر کشورش برای حضور محمود احمدی‌نژاد در اجلاس آب‌وهوا را تقدیم رئیس‌جمهور کرد.همچنین احمدی‌نژاد در مراسم دریافت استوارنامه سفیر جدید لسوتو، گسترش و تعمیق هرچه بیشتر روابط ایران و لسوتو را به نفع دو کشور دانست.

رئیس‌جمهور همچنین در پاسخ به اظهار همدردی سفیر جدید لسوتو در خصوص حادثه تروریستی اخیر در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: امروز تروریسم و افراط‌گرایی همه بشریت را در معرض خطر قرار داده است و مقابله با آن نیازمند عزم جهانی است که امیدواریم محقق شود. رئیس‌جمهور در ادامه سفیر جدید پرتغال را به حضور پذیرفت.محمود احمدی‌نژاد مناسبات نادرست حاکم بر جهان را عامل و تقویت‌کننده تروریسم دانست و تصریح کرد: همدلی و همراهی برای مبارزه جهانی با تروریسم و رفع معضلات بین‌المللی ضروری است.

وی با تاکید بر این‌که جریان تروریستی علیه همه بشریت حرکت می‌کند، گفت: از زمان حضور ناتو در افغانستان، حجم و توان تروریست‌ها چند برابر شده است.احمدی‌نژاد همچنین پس از دریافت استوارنامه سفیر جدید بنگلادش در تهران، نظام یک‌جانبه حاکم بر جهان بدون اخلاق و اعتقادات دینی را رو به پایان برشمرد و تاکید کرد: همکاری کشورهای مختلف از جمله ایران و بنگلادش برای برقراری مناسبات جدید در جهان برپایه فرهنگ و معنویت ضروری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها