درپی افزایش حملات انتحاری

دانشگاهها و مدارس پاکستان تعطیل شدند

سخنگوی وزارت کشور پاکستان از تعطیلی 5 روزه دانشگاهها و مدارس در سراسر این کشور به دلیل وقوع دو حمله انتحاری تروریستی روز سه شنبه در دانشگاه اسلامی اسلام آباد خبر داد.
کد خبر: ۲۸۸۴۳۲

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در پی وقوع دو انفجار انتحاری در دانشگاه اسلامی اسلام آباد در روز سه شنبه که منجر به کشته شدن دستکم 9 نفر شد، دانشگاهها و مدارس این کشور به مدت 5 روز تعطیل شد.

سخنگوی وزارت کشور پاکستان با بیان این مطلب چنین تصمیمی را به دلیل ملاحظات امنیتی در مورد دانشگاهها عنوان کرد. این در حالی است که پس از تهدیدهای صورت گرفته درباره ادامه حملات تروریستی در دانشگاههای پاکستان، تمام مراکز آموزشی این کشور به حالت تعطیل درآمده است.

دولت پاکستان اعلام کرده طی روزهای آینده به بررسی اوضاع پرداخته و از روز دوشنبه هفته بعد دستور بازگشایی مراکز آموزشی را صادر خواهد کرد. روز گذشته طی انفجارهای انتحاری در اسلام آباد 9 نفر کشته و دهها نفر دیگر زخمی شدند.

اسلام آباد گروه شورشی طالبان را مسئول این انفجارها می داند. در این رابطه یوسف رضا گیلانی نخست وزیر پاکستان گفت: این اقدام بزدلانه تروریستها بدون پاسخ نخواهد ماند.

سیف‌الله خان محسود، یک فعال سیاسی در اندیشکده‌ اسلام آباد گفت: در حالی که هیچ گروهی مسوولیت بمب گذاری در دانشگاه اسلام آباد را برعهده نگرفته تعطیلی مدارس یک اقدام بسیار بزرگ در جلب توجه عمومی به هزینه‌هایی است که پاکستانی‌ها به خاطر شبه نظامیان می‌پردازند.

سیف‌الله خان که مرکز تحقیقاتی وی موسوم به FATA بر روی مناطق قبیله‌یی نشین تحت نظر دولت فدرال پاکستان تحقیق می‌کند، گفت: این اولین بار است که تمام مردم پاکستان به طور مستقیم تحت تاثیر یک حمله تروریستی قرار می‌گیرند.

در عین حال مقام‌های پاکستانی امروز اظهار داشتند:‌ مناطق کوهستانی، مین‌ها و درگیری‌های شدید با شبه نظامیان باعث کند شدن پیشروی نیروهای ارتش پاکستان در وزیرستان جنوبی جایی که حملات ارتش باعث کشته شدن 113 شبه نظامی شده، گشته است.

ارتش پاکستان اعلام کرد: از زمان آخرین اعلام تلفات 15 شبه نظامی کشته شده‌اند که تعداد تلفات شبه نظامیان را در مجموع به 113 تن می‌رساند.

هم چنین سه سرباز از جمله یک افسر در جریان تبادل آتش در حوالی مقر طالبان در کوتکا کشته شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها