مجموعه ای از آثار خطی نفیس موزه ملک در آستانه میلاد امام رضا (ع) و همزمان با هفتاد و دومین سالروز وقف کتابخانه و موزه ملی ملک، در موزه ها و مراکز فرهنگی شهرهای تهران، قم، اصفهان و شیراز به نمایش گذاشته می شود.
کد خبر: ۲۸۸۱۶۸
به گزارش ایرنا از کتابخانه و موزه ملی ملک، این موزه در قالب جشنواره "ماه هشتم" نمایشگاهی از تصاویر برگزیده کلمات قصار امام علی (ع) که نسخه اصل آنها در موزه ملک نگهداری می شود، در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در کاخ صاحبقرانیه برپا می شود.

همچنین تصاویری از قطعات و قعات خوشنویسان نامدار عصر صفویه تا قاجار همچون میرعماد، علیرضا عباسی، میرزا غلامرضا اصفهانی، عبدالمجید طالقانی و اشرف الکتاب اصفهانی در موزه رضا عباسی به نمایش گذاشته می شود.

نمایشگاهی از نسخه خطی قصیده به خط علاء الدین تبریزی، کاتب دربار شاه تهماسب صفوی و از بنیانگذاران خط نسخ ایران در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برپا می شود. این نسخه نیز به شماره 103 زینت بخش گنجینه کتابخانه ملی ملک است.

نمایش تصاویر برگزیده کتاب زاد المعاد به خط وصال شیرازی، شاعر و خوشنویس نامدار سده سیزدهم هجری در موزه آستانه مقدس حضرت معصومه (س) از دیگر برنامه های کتابخانه و موزه ملی ملک به مناسبت میلاد امام رضا (ع) است.

همزمان کاخ موزه چهل ستون اصفهان و مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس به ترتیب میزبان تصاویر برگزیده کتاب زیارت و تماشای حافظ خواهد بود. در این دو نمایشگاه برخی نفایس خطی کتابخانه ملک به نمایش درآمده است.
کتابخانه و موزه ملی ملک در ششم آبان 1316 خورشیدی توسط زنده یاد حاج حسین ملک، برای استفاده عموم مردم وقف آستان قدس رضوی شد.

این نهاد فرهنگی که همزمان با میلاد امام رضا (ع) هفتاد و دومین سالروز بنیاد خود را جشن می گیرد، 19 هزار عنوان نسخه خطی نادر و نفیس و مجموعه هایی از سکه، فرش، تمبر، آثار لاکی، تابلوهای نقاشی ایرانی و اروپایی و قطعات و مرقعات خوشنویسان بزرگ ایران را در خود جای داده است.

جشنواره ماه هشتم از 28 مهر تا 8 آبان ماه برگزار می شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها