بررسیها نشان میدهد که این مشکل به طور معمول از هر 3 کودک یک نفر را درگیر میکند.
به گفته متخصصان تغذیه اطفال، افزایش مقدار آهن در رژیم غذایی نوزادان و کودکان خردسال ضروری است چون بویژه در 2 سالگی این کمبود میتواند سبب بروز کم خونی و فقر آهن شود.
تحقیقات نشان میدهد که اگر کم خونی در این سن به اندازه کافی شدید باشد، میتواند رشد مغز را به تاخیر بیندازد و حتی باعث بروز مشکلات رفتاری و نارسایی در عملکردهای ذهنی شود.
گفتنی است، تاکنون تحقیقات قابل توجهی در زمینه تغذیه کودکان خردسال و سطح آهن در بدن آنها انجام نشده است اما این بار «آن لوئیز هیت» متخصص تغذیه و «اوا سزیم مک گای» در دانشگاه اوتاگوی نیوزلند بررسی کردند که چگونه راهکارهایی مثل افزایش گوشت قرمز و شیرغنی شده به رژیم غذایی میتواند برای مقابله با این مشکل مفید باشد. آنها دریافتند با این دو ماده غذایی میتوان از بروز کم خونی به طور کامل جلوگیری کرد.