با وجود نامشخص بودن نفرات اعزامی به مسابقات جهانی وزنه‌برداری عنوان شد

زارع: رقابتهای کره گام اول ما به سوی المپیک است

مربی تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان از مشخص شدن ترکیب نهایی این تیم یک هفته پیش از اعزام به مسابقات جهانی کره‌جنوبی خبر داد.
کد خبر: ۲۸۷۹۶۸

بهمن زارع، مربی تیم ملی وزنه‌برداری که همراه این تیم در اردوی سطح دریا در چابکسر گیلان به سر می‌برد، درباره وضعیت آماده‌سازی وزنه‌برداران برای شرکت در پیکارهای جهانی، در گفتگو با «جام‌جم» می‌گوید: به دنبال حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان که اردیبهشت ماه برگزار شد، کادرفنی تیم ملی 4 مرحله اردو‌های مختلف را برای شرکت در مسابقات جهانی برنامه‌ریزی کرد. پس از برپایی دو مرحله اردو در تهران و اردبیل، تا آخر این هفته اردوی سطح دریای چابکسر نیز تمام می‌شود و آخرین مرحله اردو را به مدت سه هفته در تهران برپا می‌کنیم و در هفته پایانی اردوی تهران ترکیب تیم اعزامی به مسابقات جهانی را با توجه به رکوردهای وزنه‌برداران اعلام می‌کنیم.

وی روند آماده‌سازی را با توجه به امکاناتی که در اختیار تیم ملی قرار گرفته، مثبت می‌داند: خوشبختانه در این سه مرحله اردو هیچ‌گونه کمبودی به لحاظ امکانات و تغذیه در اردوهای تیم ملی مشاهده نشده و از طرفی هیچ مصدوم جدی هم در اردو نداریم که این دو مورد خیلی ما را به نتیجه کار دلگرم کرده است.

زارع با اشاره به این‌که به دلیل کمبود وقت فرصتی برای برپایی اردوی تدارکاتی در خارج از کشور وجود نداشته است، ادامه می‌دهد: مهم این است که همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود و مطمئن باشید که در روز مسابقات جهانی ملی‌پوشان ما در اوج آمادگی قرار خواهند داشت و در این زمینه هیچ نگرانی نداریم.

مربی تیم ملی درخصوص اخبار شنیده شده مبنی بر اعزام تنها 2 وزنه‌بردار به مسابقات جهانی، می‌افزاید: قبلا فدراسیون جهانی اعلام کرده بود که 3 دوره مسابقات جهانی سال‌های 2009، 2010 و 2011 ورودی المپیک لندن محسوب می‌شود و بر همین اساس قصد ما این بود که با ترکیب کامل و به منظور جمع‌آوری امتیازات لازم در جهانی کره حضور یابیم؛ اما اخیرا کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد که همچون دوره گذشته تنها پیکارهای جهانی دو دوره قبل از المپیک ورودی این رویداد محسوب می‌شود. بنابراین نه تنها ضرورتی ندارد که در مسابقات جهانی این دوره با ترکیب کامل شرکت کنیم، بلکه حضور با کیفیت را در دستور کار خود قرار داده بنا بر برنامه‌ریزی صورت گرفته روند آماده‌سازی وزنه‌برداران جوانمان را برای شرکت پرقدرت در مسابقات جهانی 2010 و 2011 و در نهایت المپیک لندن طبق برنامه از قبل پیش‌بینی شده ادامه می‌دهیم.زارع درباره وضعیت رکوردهای اردونشینان می گوید: بیش از یک ماه به مسابقات جهانی باقی مانده و هم اکنون تمرینات پرفشار در دستور کار قرار دارد، نمی‌توان گفت بر اساس رکوردها چه نفراتی آماده حضور در مسابقات جهانی هستند، اما امیدواریم همه نفرات به رکوردهای مورد نظر در مسابقات جهانی رسیده و حضوری پرقدرت در این مسابقات داشته باشند.

وی درباره دورنمای وزنه‌برداری ایران در المپیک لندن تصریح می‌کند: بارها گفتم در یک چشم بر هم زدن المپیک‌ها یکی پس از دیگری فرا می‌رسند. همین الان یک سال از المپیک پکن گذشته و تنها 3 سال به لندن زمان داریم با وجود این، ما برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را پیش‌بینی کردیم، بر همین اساس مشاهده می‌کنید که همه اردونشینان غیر از اصغر ابراهیمی نفرات جوانی هستند و ما قدم به قدم به سمت لندن حرکت می‌کنیم. مسابقات جهانی کره فاز اول حرکت ما محسوب می‌شود و تعدادی از نفرات را امتحان می‌کنیم تا بتدریج برای شرکت در المپیک لندن آماده شویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها