رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و اماکن عمومی وزارت بهداشت از تدوین دستورالعمل پیشگیری از آنفلوانزای نوع A در اماکن و محیطهای عمومی خبر داد و گفت: ابلاغ این دستورالعمل منتظر امضای معاون سلامت وزارتخانه است که طی هفته جاری صورت می گیرد.
کد خبر: ۲۸۷۹۰۸

مهندس رضا غلامی در گفتگو با مهر اظهارداشت: نظارت بر محیطهای کار، مدارس، مهدهای کودک و سایر اماکن عمومی مثل رستورانها و مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و... از جمله مکانهایی هستند که در حیطه نظارت این اداره قرار دارد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت تا کنون 476 نفر در کشور به ویروس آنفلوانزای نوع A مبتلا شده و 7 نفر نیز فوت کرده اند.

غلامی با تاکید بر نظارت مستمر بازرسان اداره بهداشت مواد غذایی و اماکن عمومی وزارت بهداشت خبر داد و افزود: به همین منظور چک لیستهای نظارتی برای اجرای دقیق دستورالعملها در محیطهای عمومی تدوین و در اختیار بازرسان قرار گرفته است.

وزارت بهداشت از هموطنان خواسته است که با رعایت نکات بهداشتی و به ویژه شستن مرتب دستها با آب و صابون و رعایت فاصله با مبتلایان از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند.

رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و اماکن عمومی وزارت بهداشت با عنوان این مطلب که دستورالعملهای تدوین شده به منظور پیشگیری از بیماری آنفلوانزای A در محیطها و اماکن عمومی منتظر امضای معاون سلامت وزارت بهداشت است که طی هفته جاری صورت می گیرد ادامه داد: در این دستورالعملها بر شستشوی مداوم دستها با آب و صابون و گندزدایی مستمر محیطها تاکید شده است.

غلامی افزود: برای نظارت دقیقتر بر اجرای دستورالعملها در محیطهای عمومی از تمامی بازرسان این اداره به همراه متصدیان و مدیران مراکز و مکانهای عمومی استفاده می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها